Koncem loňského listopadu američtí regulátoři firmě Takata vyměřili pokutu 70 milionů dolarů (1,7 miliardy korun) za pochybení, kterých se dopustila v souvislosti se svoláváním airbagů k opravě. Množství nebezpečných airbagů je větší, než se původně počítalo. Nafukovací systém airbagů může explodovat a vymrštit do vozu části kovu. V souvislosti s tím již bylo hlášeno nejméně deset úmrtí v celém světě a více než sto zranění přímo ve Spojených státech.
Volkswagen přiblížil, že se svolávací akce týká 680 tisíc automobilů značky VW vyrobených v letech 2006 až 2014. Luxusní divize Audi dodatečně ohlásila svolání 170 tisíc automobilů. K nákladům na tento krok se koncern odmítl vyjádřit. Daimler potom v USA svolá 705 tisíc mercedesů a zhruba 136 tisíc dodávek Daimler s nafukovači airbagů od japonské Takaty. Pro automobilku to bude znamenat náklady ve výši 340 milionů eur (9,2 miliardy korun). Firma BMW ohlásila svolání 840 tisíc vozů z let 2006 až 2015, podrobnější informace neposkytla.
Volkswagen ještě nezískal souhlas s řešením emisního problému
Problém přichází v době, kdy se Volkswagen snaží v USA i na dalších trzích vyřešit skandál kolem manipulace s měřením emisí. Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) automobilku loni v září obvinila, že do vozů s naftovými motory instalovala software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.
Volkswagen pak přiznal, že v USA je tímto softwarem vybaveno asi 482 tisíc aut s dvoulitrovým motorem. Později se ukázalo, že problém se týká rovněž 85 tisíc vozů s třílitrovým motorem. Po celém světě jde ale o miliony aut. Počátkem roku podalo americké ministerstvo spravedlnosti na Volkswagen kvůli těmto manipulacím civilní žalobu. Ještě ale automobilka nezískala souhlas úřadů s řešením nápravy závadných vozů a nemůže na americkém trhu prodávat své nové dieselové modely.