SVIT při odhadu rozsahu trhu počítal s plošnou, bannerovou, reklamou ale i s dalšími formami internetové reklamy, umístěním v katalozích, řádkovou inzercí, přednostními výpisy, platbou za klik a jinými.
Hrubý objem bannerové reklamy dosáhl loni 1,96 miliardy korun. „Podle údajů zjištěných na základě dotazníků části účastníků průzkumu lze odhadovat, že čisté příjmy z plošné reklamy činí přibližně 1,13 miliardy korun,“ uvedla SVIT.
Hrubý obrat jiných formátů reklamy dosáhl 1,49 miliardy korun, zatímco předloni to bylo 808 milionů. To představuje nárůst zhruba o 84 procent.
„I když tento rok může také přinést vysoký nárůst objemu internetové reklamy, respektuje SVIT odhady účastníků průzkumu, které jsou většinou velmi střízlivé a předpokládají spíše stabilní růst než prudké výkyvy,“ uvedla sekce. Vliv na růst objemu internetové reklamy budou mít podle průzkumu SVIT zejména události jako olympijské hry, fotbalové mistrovství Evropy a podzimní senátní a regionální volby.