Reklama se stěhuje na internet, loni investice do ní vzrostly o 70 procent

Praha - Objem placené reklamy na internetu a bannerové reklamy dosáhl loni 3,44 miliardy korun. Letos by mohl hrubý obrat internetové reklamy vzrůst o další čtvrtinu na 4,3 miliardy. V průzkumu vývoje internetové reklamy to zjistila Sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT).

SVIT při odhadu rozsahu trhu počítal s plošnou, bannerovou, reklamou ale i s dalšími formami internetové reklamy, umístěním v katalozích, řádkovou inzercí, přednostními výpisy, platbou za klik a jinými.

Hrubý objem bannerové reklamy dosáhl loni 1,96 miliardy korun. „Podle údajů zjištěných na základě dotazníků části účastníků průzkumu lze odhadovat, že čisté příjmy z plošné reklamy činí přibližně 1,13 miliardy korun,“ uvedla SVIT.

Hrubý obrat jiných formátů reklamy dosáhl 1,49 miliardy korun, zatímco předloni to bylo 808 milionů. To představuje nárůst zhruba o 84 procent.

„I když tento rok může také přinést vysoký nárůst objemu internetové reklamy, respektuje SVIT odhady účastníků průzkumu, které jsou většinou velmi střízlivé a předpokládají spíše stabilní růst než prudké výkyvy,“ uvedla sekce. Vliv na růst objemu internetové reklamy budou mít podle průzkumu SVIT zejména události jako olympijské hry, fotbalové mistrovství Evropy a podzimní senátní a regionální volby.