Šéf SkyEurope: Bankrot jsme nepředpokládali

Bratislava – Krach slovenských nízkonákladových aerolinek SkyEurope přišel v noci na úterý, když soudem určený správce firmy podal návrh na konkurz. Dopravce totiž nenašel peníze na další provoz. Problémy s dluhy měla společnost delší dobu, od června aerolinky fungovaly pod soudní ochranou před věřiteli. Firma ale vzápětí oznámila, že v letecké dopravě chce dál podnikat a už i jedná s možnými investory. To vše za situace, kdy tisíce lidí s letenkami SkyEurope společnost proklínají a hledají náhradní řešení, jak se dostat domů. K nastalé situaci se vyjádřil samozřejmě i šéf SkyEurope Nick Manoudakis.

„I pro nás to bylo neočekávané. Mysleli jsme si, že jsme vše zařídili tak, abychom mohli pokračovat v provozu, nicméně nakonec jsme ho museli zastavit,“ uvedl boss aerolinek. „Nyní zjišťujeme, jestli můžeme začít znovu. Jestli jsou tu nějaké investice. A pokud se objeví nějaká příležitost, budeme se o ni zajímat. Samozřejmě to znamená obnovit důvěru pasažérů a museli bychom dostat operace společnosti do stavu, ve kterém původně byly. Více ale momentálně nemohu komentovat, na to je moc brzy,“ dodal.

Nick Manoudakis, šéf SkyEurope

„Naši zákazníci jsou pro nás důležití. Když se SkyEurope povede byznys znovu nastartovat, tak uděláme všechno, abychom se ujistili, že dostanou alespoň něco.“

Rozhovor s šéfem SkyEurope Nickem Manoudakisem (zdroj: ČT24)

Klíčem je znovu získat důvěru klientů

Na otázku, zda se SkyEurope již s nějakými investory sešel, odpověděl Nick Manoudakis kladně. Šéf aerolinek také hodlá zachovat jejich značku: „Upřednostnili bychom zachovat značku, pokud na to dojde brzy. Nabízeli jsme velice dobrý produkt za dobrou cenu. Ale vzhledem k tomu, co se stalo, uznáváme, že potenciální zákazníci by měli problém nám důvěřovat. A to musíme překonat.“

Slovenský ministr včera odebral SkyEurope licenci, přesto by se však společnost ráda vrátila na bratislavské letiště a opět z něj učinila svou základnu. „S ministerstvem máme velmi konstruktivní vztah. Samozřejmě vědí, co se stalo, a diskutovali jsme spolu o tom. A pokud by se nějací investoři našli, pak bychom to s ministerstvem diskutovali a pokračovali bychom jako předtím, tedy se základnou zde,“ vysvětlil Manoudakis. Ten také potvrdil počet letenek, které zůstaly jako bezcenné papírky klientům – 280 tisíc.

Manoudakis: „My jsme bankrot nepředpokládali“

I když SkyEurope zřejmě věděly, v jaké jsou situaci, letenky prodávaly dále. Na to však Manoudakis argumentuje: „My jsme bankrot nepředpokládali, my jsme si byli jistí, že máme řádné financování… Věřím tomu, že kdybychom měli víc času, tak bychom to nějak dokázali.“

V médiích se také objevily spekulace o tom, že investor, kterého SkyEurope oznámily, je vymyšlený. To ale Manoudakis popírá: „To není pravda. Ten investor skutečně existuje. A my jsme s ním mluvili o podpisu konkrétní smlouvy. Ale teď se změnily podmínky a o tom jsme s ním také mluvili. Protože investor chce mít samozřejmě nějakou jistotu.“

Skutečný pád aerolinek podle Manoudakise způsobily i problémy s důvěrou: „Společnost se chtěla restrukturalizovat, protože měla problémy s likviditou. Jenže celá ta situace ovlivnila poptávku lidí. Jinak řečeno, měli jsme problémy s důvěrou.“

  • Nick Manoudakis autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/11/1087/108675.jpg
  • SkyEurope zdroj: wikipedia.org http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/11/1083/108289.jpg