Už od roku 2009 slouží kontaktní centrum například v Hradci Králové. Je jedním ze čtyř českých poboček, další tři jsou v Polsku. Tuzemská centra spadají pod Hospodářskou komoru. Podnikatelům poskytují mimo jiné poradenský a informační servis nebo zprostředkovávají obchodní kontakty, poptávky a nabídky jiných firem.
„Bylo to zaměřeno zvláště na malé a střední podnikání, samozřejmě, že jsme nevyhnali nikde nikoho,“ říká Oskar Mužíček, ředitel Okresní hospodářské komory v Jablonci nad Nisou.
Magda Habrmanová, ředitelka Krajské hospodářské komory Moravskoslezského kraje, dodává: „Je to spíše o podpoře vzájemného byznysu, ale má to logiku a má to vazbu samozřejmě i na potenciální růst zaměstnanosti, protože pokud prosperují firmy, jsou schopné zaměstnávat více lidí.“

Ekonomika ČT24: Budoucnost česko-polské hospodářské spolupráce
Projekt lze udržet ještě pět let
Služby Kontaktního centra využil třeba i dopravce CDS Náchod při zřizování autobusových linek do Kudowy-Zdrój, do Klodzka a taky linky z Prahy do Wroclavi. Podle jeho ředitele Zdeňka Pouznara centrum firmě poradilo především v oblasti legislativy, ale také pomohlo obeznámit se s místními poměry či získat kontakty.
Tříletý projekt stál skoro milion eur. 85 procent dostaly oba státy z Bruselu, zbytek musely financovat ze svého. V Česku přispěla deseti procenty Hospodářská komora, podle které je končící projekt udržitelný po následujících pět let. Pak by mohly vzniknout další podobné ve spolupráci například s Německem, Rakouskem nebo Slovenskem.