Před pár lety bylo tiché sepnutí baterie a prakticky neslyšitelný chod elektromotoru prakticky hudbou budoucnosti všech evropských automobilek. První český elektromobil se mohl vyrábět už letos. Nicméně tak se nestane.
„Testování vyhodnocujeme, ale ukazuje se, že stále jsme u elektromobilů omezeni obecně nedostatečnou kapacitou baterie a zejména cenovou nedostupností,“ potvrdil mluvčí Škody Auto Jozef Baláž.
Nejprodávanější auto v Česku by totiž v elektrickém provedení stálo místo půl milionu až milion korun. Zda ujede slibovaných 150 kilometrů na jedno nabití, záleží na rychlosti jízdy, terénu a dokonce i počasí. Nabíjení baterie trvá několik hodin – stanic je dohromady na 62 a jsou koncentrovány především ve velkých městech.
Největší zájem o elektrické vozy je v zemích, které mají programy na podporu prodeje těchto aut. Mezi největší prodejce elektrických vozů patří japonský Nissan, americká General Motors a japonská Toyota. Baterie do elektrických vozů pocházejí hlavně z Asie. (Čtěte více)
V Česku je vedle bezmála pěti milionů osobních aut asi 200 ryzích elektromobilů.
