Kroupa šéfoval Závodu Praha na ŘSD do letošního června, kdy jej odvolal tehdejší generální ředitel Kubiš. Toho do čela úřadu dosadil ministr Antonín Prachař na začátku dubna. Kroupa měl na starosti mimo jiné i modernizaci dálnice D1. Kubiš, který stál za letošními rozsáhlými změnami managementu organizace, sám o měsíc později rezignoval. Od začátku letošního roku se v čele ŘSD vystřídali už čtyři šéfové.
Podle ministra stojí před novým ředitelem ŘSD tři úkoly. Jednak to je stabilizace úřadu a rozběhnutí všech staveb, které měly administrativní problémy. Dále od nového šéfa ŘSD ale očekává i transparentnost zadávání zakázek a přípravu materiálu, který pro ministra zhodnotí to, jak jsou čeští silničáři připraveni na další zakázky a projekty.
Kroupa chce nejprve sestavit funkční tým, a to přednostně ze stávajících zaměstnanců ŘSD. „Myslím, že na ŘSD zůstalo stále dost odborníků. Chci navázat na dosavadní činnost ŘSD,“ uvedl. Zatím nemá v plánu oslovit experty, kteří z organizace odešli.
Státní organizace Ředitelství silnic a dálnic ročně investuje do výstavby a oprav komunikací desítky miliard korun. ŘSD letos opravilo rekordních 90 kilometrů dálnic. To je o deset kilometrů více, než kolik činí optimální rozsah oprav pro udržení stálé kvality komunikací. Celkem tuzemská dálniční síť měří 1630 kilometrů.
