Dva úseky dálnice dlouhé dohromady 11,5 kilometru stály přes dvě miliardy korun, obchvat Skotnice 439 milionů korun, obojí bez DPH.
V případě dálnice D48 jde o přestavěnou silnici I/48, která se rozšiřovala o deset metrů, doplňoval se tam středový dělicí pruh a bylo nutné postavit i nové mosty. Vicepremiér a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček (za ANO) řekl, že pro Moravskoslezský kraj to je naprosto zásadní stavba. „Jsem rád že se to podařilo udělat v termínu i že jsme se vešli do rozpočtu,“ řekl Havlíček.
Důležitá je podle něj s ohledem na infrastrukturu celého regionu a dostupnost polských hranic. Zavedení středového rozdělení je zas klíčové pro bezpečnost. Bez něj totiž čtyřproudá komunikace byla jedním z nejnebezpečnějších silničních úseků v kraji. Vysloužila si díky tomu označení „silnice smrti“, protože se tam stalo mnoho tragických nehod.
Ucelený úsek dálnice D48 mezi Frýdkem-Místkem a Novým Jičínem je nyní dlouhý 20 kilometrů. Nová část měří téměř 13 kilometrů, ale její součástí je už dříve dokončený obchvat Příbora. Už se staví i obchvat Frýdku-Místku, díky němuž povede dálnice D48 souvisle až po hranice s Polskem.
Daří se stavět koronaviru navzdory, říká ministr
Ministr Havlíček zdůraznil, že se ŘSD daří stavět i v nelehké covidové době. „Lidé jsou v karanténách a nebylo jednoduché pro stavební firmy zabezpečovat pracovníky ze zahraničí. Udělali úžasný kus práce,“ řekl.
„Podařilo se nám prostavět skoro 56 miliard korun v rámci Ředitelství silnic a dálnic, podotýkám, že původní rozpočet byl 38 miliard korun na tenhleten rok, což nám dává velmi dobrý základ pro rok 2021,“ uvedl.
V příštím roce se podle něj plánují stavby za celkem 62 miliard korun. Vicepremiér dodal, „že se staví historicky tak, jak se nikdy nestavělo“.