Na D1 se bude pracovat až do listopadu, omezení teď tvoří i 23 kilometrů v kuse

S blížícím se podzimem se krátí čas pro práce na dálnicích. D1, která je nejstarší v republice, se bude renovovat až do listopadu. Dva opravované úseky na sebe navíc navazují a vytvářejí 23 kilometrů dlouhé souvislé omezení. Ředitelství silnic a dálnic tvrdí, že se i kvůli obavám ze zimy snaží dokončení oprav uspíšit. V některých momentech na D1 pracuje až tisíc dělníků. Přesné datum, kdy má být pro letošek hotovo, ale určené není.

Video Události
video

Události: Práce na D1 potrvají až do listopadu

U Hvězdonic ve středních Čechách už jsou hlavní práce na opravách dálnice pro letošek u konce. Jedna polovina dálnice jezdí po novém betonu a už probíhají jen dokončovací práce. Stále ale řidiči musejí počítat se zúžením. V případě nehody se tak dálnice může kdykoli ucpat.

Práce mohou trvat až do listopadu. Do kdy přesně, se ale zatím neví. Silničáři se chtějí vyhnout problémům z prosince 2018, kdy provoz na D1 kompletně zkolaboval. Na problematickém úseku se přitom pořád pracuje.

„Je to nejvýše položená část dálnice D1, takže jakékoli přiblížení se zimnímu termínu je potenciálně dramatické. Proto tlačíme na všechny zhotovitele, kteří pracují na kilometru 81. až 104., aby déle než do závěrečných dnů listopadu svoji práci neprotáhli,“ komentoval mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.

V podobném stavu jsou i další úseky. Okolo 10. října má být zcela hotový ten mezi 56. a 66. kilometrem. Pak zbývají už jenom čtyři, které se budou dokončovat příští rok. Stěžejní jsou ty dva u Humpolce na Vysočině od 81. až po 104. kilometr. I tady je termín zatím nastavený obecně na listopad. Dílčí práce na mostech potom pokračují u Hvězdonic a u Velkého Meziříčí na Žďársku.

Mosty jsou zde ve špatném stavu. Starý beton je popraskaný a jednotlivé panely vlivem povětrnostních podmínek a silného provozu sesedají o několik centimetrů. Na jaře se na těchto úsecích bude jezdit po novém povrchu. Je to ale tři roky později, než se původně plánovalo.