Jako Babiš. ČSSD musí zapracovat na PR a marketingu, tvrdí Michal Hašek

Hašek v Interview ČT24: Výsledky práce musíme umět voličům prodat (zdroj: ČT24)

Andrej Babiš během svého angažmá ještě jako ministr financí ve vládě Bohuslava Sobotky prodal úspěchy vládnutí sociálních demokratů, teď je na ČSSD, aby posílila PR, marketing a komunikaci s voliči. Pak bude moct ona prodat výsledky své tvrdé práce, soudí bývalý jihomoravský hejtman, dnes již řadový člen strany a spoluzakladatel platformy Zachraňme ČSSD Michal Hašek.

„Jsem přesvědčen, že i v té minulé vládě, kde s námi byl Andrej Babiš, se tak trochu choval jako součást vlády a zároveň její velká opozice, on prostě perfektně marketingově prodával výsledky jejího vládnutí. To je něco, co nám nešlo,“ zmínil v Interview ČT24 Michal Hašek jednu z věcí, v nichž vidí kořeny neúspěchu ČSSD v posledních sněmovních volbách.

On sám to podle svých slov zpětně vytýkal premiéru Sobotkovi, přestože ho považuje za výborného administrátora země. „Byl výborný premiér (…), ale výsledky si prodal Andrej Babiš. A sociální demokracie by svou účastí v nynější vládě neměla být ta, kdo odpracuje problémy a priority, a pak si je prodá premiér Andrej Babiš a jeho hnutí ANO,“ vyslovil svou obavu k současnému angažmá ČSSD Hašek.

Je to podle něj věc, na které by měl předseda ČSSD Jan Hamáček pracovat. „Můj názor je ten, že musíme významně posílit naše zázemí, které se týká oblasti marketingu, PR a komunikace s voliči,“ dodal s důrazem na to, že nejde o pouhou komunikační strategii, ale že je nutné nejprve tvrdě pracovat a až výsledky této práce prodat.

Hra o návrat voliče

Ve vládě by se podle Haška měla ČSSD obrátit ke svým tradičním tématům, má ale za to, že už by se o programových základech sociální demokracie mělo přestat tolik mluvit a měly by se začít dělat. „Myslím si, že lidé nechtějí dál slyšet o tom, jestli v soc. dem. mluví ten nebo onen člověk, ale chtějí výsledky. Teprve výsledky voliče přesvědčí, aby se k nám vrátily,“ zdůraznil bývalý místopředseda ČSSD.

S námitkou, že programové prohlášení už je schváleno a vláda se ho nyní snaží realizovat, Hašek souhlasí; ČSSD podle něj má ve vládě zůstat a dodržet to, k čemu se v prohlášení zavázala. „To ale neznamená, že nemáme nárok na jiná témata a oslovovat s nimi voliče,“ soudí.

Platformě jde o program

Michal Hašek byl jedním ze spoluzakladatelů platformy „Zachraňme ČSSD“, která vznikla po neúspěchu ČSSD v loňských sněmovních volbách. K jejím stoupencům patří i místopředseda strany Jiří Zimola.

Po neúspěchu v komunálních a senátních volbách se sešlo širší vedení ČSSD, aby dalo hlasy drtivé většiny členů důvěru předsedovi a vicepremiérovi Janu Hamáčkovi. Ten o vyslovení důvěry sám požádal.

Debata se nakonec nesla zejména v duchu kritiky platformy a jejích představitelů. Výtky k platformě kolem Zimoly nebo někdejšího jihomoravského hejtmana Michala Haška vznesli už před zasedáním Hamáček i například místopředseda Martin Netolický, který jí podle kuloárových informací přičetl na zasedání neúspěch v komunálních volbách.

Někdejší místopředseda a bývalý ministr zahraničí Lubomír Zaorálek prý mluvil tom, že je třeba vyřešit „autistickou poruchu“ ČSSD, a dosluhující předseda Senátu Milan Štěch podle zákulisních informací nařkl členy platformy z toho, že sami chtějí do vlády.

Podle Haška je ale platforma prostorem k diskusi a nevidí jediný důvod, proč by se jeho spolustraníci měli diskuse bát. „Odmítám tohle neustálé podsouvání a nálepkování, že se jedná o moc. Ne. Nám jde o program, o záchranu sociální demokracie,“ prohlásil Hašek.