Na rozpracované úseky dálnice D1, které opustili před Vánoci, se dělníci začali vracet počátkem března. Nyní se chystají obnovit práce i na posledním ze čtveřice úseků, který začíná na 134. kilometru u Měřína a končí u křižovatky Velké Meziříčí-západ na 141. kilometru.
Směru na Prahu se přípravné práce dotknou až v sobotu večer, kdy ale dojde jen ke zúžení levého pruhu. Do protisměrného jízdního pásu začnou auta přejíždět až v pondělí odpoledne.
Modernizace dálnice mezi Měřínem a Velkým Meziříčím by měla trvat do září. Po celou dobu nebude možné najíždět na dálnici ani z ní sjízdět na 141. kilometru (křižovatka Velké Meziříčí-západ) ve směru na Prahu. Silničáři doporučili využít jako objízdnou trasu souběžnou silnici II/602 a sjíždět buď na křižovatce Velké Meziříčí-východ na 146. kilometru, nebo až u Měřína.
Opravy úseku Měřín – Velké Meziříčí naplánovalo Ředitelství silnic a dálnic velkoryse. Zatímco obvykle počítají s tím, že modernizace jednoho úseku trvá asi rok a půl, za Měřínem rozplánovali opravy na více než dva roky. První přípravné práce začaly již v září 2015 a loni se na dálnici pracovalo i přes zimu.
Modernizace dálnice D1 začala v květnu 2013, v současnosti počítá ministerstvo dopravy s tím, že bude hotová v roce 2020. Probíhá postupně v 21 úsecích mezi středočeskými Mirošovicemi, kde končí šestipruhová část dálnice z Prahy, a Kývalkou na Brněnsku. Součástí modernizace je rozšíření obou jízdních pásů a celková oprava konstrukce vozovky, ale i kanalizace či telematických zařízení.
Letos by kromě dokončení modernizace úseků, kde začaly práce již v minulých letech, měly začít opravy nejméně tří dalších, nově rozkopaných úseků by ale mohlo být i pět.
Na šesti úsecích D1 budou měřit kamery rychlost
„Těch pět úseků přibude během roku, předpokládáme během léta. To budou úseky plynule rozmístěné po celé D1 mezi Prahou a Brnem,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl. Pokuty by od řidičů, kteří svou rychlou jízdou poruší předpisy, měly vymáhat okolní vesnice.

Na šesti úsecích D1 budou rychlost měřit kamery
Na dálnicích v Česku doprava houstne
Podle předběžných výsledků loňského celostátního sčítání dopravy, o kterém informovalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), automobilová doprava v Česku za posledních šest let výrazně zhoustla. Týká se to zejména právě úseků dálnic v okolí Prahy a dalších velkých měst.
Tradičně velmi silný provoz zůstává i na dálnici D1 u Prahy a u Brna. Zejména u Prahy již ale nejsou tak významné nárůsty od předchozího měření. Například v úseku mezi Spořilovem a Chodovem dosahují průměrné intenzity téměř 100 tisíc vozidel během 24 hodin, v následujícím úseku k Průhonicím pak přesahují 80 tisíc. V případě prvního úseku jde o 11procentní nárůst, u druhého pouze o jednoprocentní.
Významný nárůst intenzity dopravy zaznamenaly také úseky D6 od pražských Řep po Jeneč a Hostivici nebo u Pražského okruhu. Podobně je na tom i D11, kde jde v úseku u Benátek nad Jizerou o nárůst o 70 procent. Celkem se sčítalo na šesti tisících úsecích všech tříd silnic a dálnic. Definitivní výsledky budou známé během druhého letošního čtvrtletí.