Jihlava – Po dlouhých přípravách zavedení integrovaného dopravního systému na Vysočině rozhodlo krajské zastupitelstvo, že se doprava v regionu nesjednotí. Zastupitelům se nelíbily náklady na zprovoznění systému, které měly činit dvanáct milionů korun, další miliony by byly každoročně potřeba na provoz integrovaného systému. Cestující se tak nedočkají jednotného jízdného pro regionální vlaky, autobusy a městskou hromadnou dopravu, zapomenout budou muset také na provázání jednotlivých linek a lepší návaznosti. Vysočina a Ústecký kraj jsou přitom jediné v republice, kde nefunguje IDS alespoň v některé oblasti.
Zastupitelstvo Vysočiny odmítlo zavedení IDS
Mezi zastupiteli, kteří vystoupili proti vzniku dopravního systému, byl i lidovec Václav Kodet. „V této situaci, kdy nevíme a neumíme vyčíslit dopady hospodářské krize na kraj Vysočina a na krajský rozpočet, se do toho nepouštějme,“ řekl.
Tvůrci projektu IDS, který prosazoval hejtmanův náměstek Libor Joukl, počítali s počátečními výdaji na prováděcí projekt a informační kampaň pro veřejnost. Souhrnně to mělo stát asi dvanáct milionů korun. Udržování systému by ročně vyšlo zhruba na osm milionů.
Bez integrované dopravy se bude muset nadále obejít na půl milionu lidí, kteří v kraji Vysočina žijí. Podle odborné studia zhruba 110 tisíc z nich denně dojíždí do práce nebo do školy. Na zajištění dopravní obslužnosti kraj ročně přispívá vlakovým a autobusovým dopravcům zhruba 500 miliony korun.