Zhruba z pětiny měla být letos v říjnu hotová rozsáhlá modernizace dálnice D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou. Zatím je ale těsně před dokončením pouze jeden úsek. Mezi Šternovem a Psáři se dokonce již jezdí v obou pásech po novém, ovšem ve směru na Prahu zatím pouze v části úseku. V poledne se po půlhodinové uzavírce přesunulo místo, kde musí řidiči přejet do protisměru, od psářské křižovatky zhruba do poloviny opravovaného úseku na 45. kilometr. Mezi 49. a 45. kilometrem tak už jezdí auta v každém směru ve správné části dálnice. Mluvčí stavební firmy Eurovia CS Iveta Štočková však upozornila, že je ještě uzavřena vozovka v blízkosti dělicího pásu kvůli dokončovacím pracím a montáži svodidel. Úplné ukončení prací plánují silničáři na konec příštího týdne.
Půlhodinová uzavírka, při které dělníci po poledni upravovali dopravní značení a otevřeli provizorní přejezd přes střední dělicí pás na 45. kilometru, nezpůsobila na dálnici velké obtíže. Fronta aut byla dlouhá zhruba 1,5 kilometru „Ve 12:25 byla dálnice znovu otevřena,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnice Jan Studecký.
Závěrečná úprava svodidel a demontáž provizorního značení již začala na D1 u Jihlavy. Každý směr jezdí ve své polovině dálnice již od září, v tomto týdnu by měla skončit poslední omezení před zimní přestávkou. Ta proběhne vzhledem k tomu, že již v létě rozhodlo Ředitelství silnic a dálnic o odkladu opravy jedné části dálnice na příští rok v obavě, aby na Vysočinu nepřišla zima příliš brzy a nezastihla dálnici „v nedbalkách“. V příštím roce budou pokračovat práce také v úseku Lhotka – Větrný Jeníkov. Naopak část Loket – Hořice bude mít druhý úsek zcela dokončený ještě letos.
