U běžných sportů je to vlastně zcela běžné: jen málokdo z lidí, kteří se v těchto dnech dívají na mistrovství světa v hokeji, se tomuto sportu kdy věnoval. Nyní víme, že stejné je to i se sledováním počítačových her.
Lidé, kteří sledují počítačové hry jako sport, je sami nehrají
Podle nejnovějšího rozsáhlého průzkumu analytické společnosti Newzoo je podobný stav i v e-sportu, neboli v kompetetivním hraní počítačových her. 42 procent diváků těchto sportovních klání vůbec tyto hry nehraje.
Autoři studie se věnovali herním zvyklostem lidí v deseti západních státech, které mají největší hráčské základny: v USA, Kanadě, Německu, Velké Británii, Francii, Itálii, Španělsku, Nizozemí, Belgii a Švédsku. Soustředili se pouze na tři nejhranější hry e-sportovního světa – konkrétně League of Legends, Dota 2 a Counter-Strike: Global Offensive.
Studie prokazuje, že v deseti výše zmíněných zemích se na utkání v těchto hrách dívá pravidelně 191 milionů lidí, dalších 194 milionů je sleduje občas. Téměř polovina (přesně 42 procent) těchto osob ale tyto hry nehraje. Newzoo také popsalo, že 70 procent lidí sleduje jen jedinou hru, ostatní je nezajímají.
Miliony diváků i hráčů
Doposud bylo velmi složité analyzovat, jakou sledovanost mají vlastně tato sportovní utkání – jsou přenášeny na mnoha webech a řadou kanálů současně, takže se velmi složitě měří, jak velký je počet osob, které je sledují. Výsledek téměř 400 milionů diváků je pro autory her a organizátory turnajů příjemným překvapením.
Nejsledovanější hrou je League of Legends, naopak se ukázalo, že DOTA2 už vlastně do trojky nejoblíbenějších nepatří, překonala ji hra Overwatch.