Začíná rekonstrukce Barrandovského mostu. Řidiči, kteří po něm projíždějí, by zatím neměli nic poznat, omezení ale již čeká pod mostem v Modřanské ulici. Hlavní část oprav, během které budou na mostě samotném uzavřeny jízdní pruhy, začne až v roce 2022.
Začíná oprava Barrandovského mostu. Zatím omezí jen dopravu pod ním
Rekonstrukci Barrandovského mostu rozvrhla Technická správa komunikací hlavního města Prahy do dvou etap. V první se bude opravovat spodní stavba, tedy pilíře a mostní ložiska, což by nemělo ovlivnit provoz na mostě samotném.
Pracovat se ale bude v oblasti Modřanské ulice pod ním, kde řidiči již musí počítat s uzavírkou jednoho jízdního pruhu v každém směru. Omezení dočasně skončí na přelomu listopadu a prosince, kdy začne zimní přestávka.
„Práce nebudou probíhat jenom pod mostem, ale i na Vltavě, kde se bude pracovat z pontonu, který by měl být v následujících týdnech umístěn. Budou probíhat i pod vodou za pomoci potápěčů, protože pilíře od třetího dál směrem na smíchovskou stranu máme částečně pod vodou,“ doplnila mluvčí TSK Barbora Lišková.
V druhé etapě se pojede v režimu 3 + 3 jízdní pruhy
První etapa opravy Barrandovského mostu potrvá do konce roku 2021. Až potom dojde na problematickou druhou fázi oprav, kdy již bude omezen provoz na mostě samotném. Podle náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě) bude uzavřen vždy jeden jízdní pruh v každém směru.
„Dnes máme 4 + 4 jízdní pruhy a během omezení budou 3 + 3 jízdní pruhy,“ upřesnil. Kromě samotné mostovky se bude v této etapě pracovat i na nájezdových rampách.
Přestože na mostě zůstane i během opravy mostovky, která začne v roce 2022, šest průjezdných pruhů, bude oprava Barrandovského mostu velmi ošemetnou akcí. Jak upozornil i náměstek Scheinherr, jde o místo s vůbec největší dopravní zátěží v Česku.
„Dosahuje až 144 tisíc automobilů za průměrný pracovní den,“ podotkl. Rekonstrukce je však podle něj nutná, protože po jednotlivých částech mostu, který po svém otevření nesl jméno Antonína Zápotockého, se jezdí 32, respektive 37 let.
Významná spojnice
Barrandovský most je součástí Městského okruhu, tedy vnitřního silničního okruhu Prahy. Na pravém břehu Vltavy na něj navazuje Jižní spojka, na levém několik tunelů. Stavba mostu začala v roce 1978. Po pěti letech se začalo jezdit v polovičním profilu, druhá polovina je v provozu od roku 1988.
Barrandovský most je dlouhý 352 metrů a do roku 2010 šlo o jediný silniční most přes Vltavu na dvanácti kilometrech mezi mostem Závodu míru ve Zbraslavi a Palackého mostem. Před deseti lety přibyl ještě dálniční most v Lahovicích, který je součástí Pražského okruhu.