Začíná oprava Barrandovského mostu. Zatím omezí jen dopravu pod ním

Začíná rekonstrukce Barrandovského mostu. Řidiči, kteří po něm projíždějí, by zatím neměli nic poznat, omezení ale již čeká pod mostem v Modřanské ulici. Hlavní část oprav, během které budou na mostě samotném uzavřeny jízdní pruhy, začne až v roce 2022.

Rekonstrukci Barrandovského mostu rozvrhla Technická správa komunikací hlavního města Prahy do dvou etap. V první se bude opravovat spodní stavba, tedy pilíře a mostní ložiska, což by nemělo ovlivnit provoz na mostě samotném.

Pracovat se ale bude v oblasti Modřanské ulice pod ním, kde řidiči již musí počítat s uzavírkou jednoho jízdního pruhu v každém směru. Omezení dočasně skončí na přelomu listopadu a prosince, kdy začne zimní přestávka.

„Práce nebudou probíhat jenom pod mostem, ale i na Vltavě, kde se bude pracovat z pontonu, který by měl být v následujících týdnech umístěn. Budou probíhat i pod vodou za pomoci potápěčů, protože pilíře od třetího dál směrem na smíchovskou stranu máme částečně pod vodou,“ doplnila mluvčí TSK Barbora Lišková.

V druhé etapě se pojede v režimu 3 + 3 jízdní pruhy

První etapa opravy Barrandovského mostu potrvá do konce roku 2021. Až potom dojde na problematickou druhou fázi oprav, kdy již bude omezen provoz na mostě samotném. Podle náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra (Praha sobě) bude uzavřen vždy jeden jízdní pruh v každém směru.

„Dnes máme 4 + 4 jízdní pruhy a během omezení budou 3 + 3 jízdní pruhy,“ upřesnil. Kromě samotné mostovky se bude v této etapě pracovat i na nájezdových rampách.

Přestože na mostě zůstane i během opravy mostovky, která začne v roce 2022, šest průjezdných pruhů, bude oprava Barrandovského mostu velmi ošemetnou akcí. Jak upozornil i náměstek Scheinherr, jde o místo s vůbec největší dopravní zátěží v Česku.

„Dosahuje až 144 tisíc automobilů za průměrný pracovní den,“ podotkl. Rekonstrukce je však podle něj nutná, protože po jednotlivých částech mostu, který po svém otevření nesl jméno Antonína Zápotockého, se jezdí 32, respektive 37 let.

Významná spojnice

Barrandovský most je součástí Městského okruhu, tedy vnitřního silničního okruhu Prahy. Na pravém břehu Vltavy na něj navazuje Jižní spojka, na levém několik tunelů. Stavba mostu začala v roce 1978. Po pěti letech se začalo jezdit v polovičním profilu, druhá polovina je v provozu od roku 1988.

Barrandovský most je dlouhý 352 metrů a do roku 2010 šlo o jediný silniční most přes Vltavu na dvanácti kilometrech mezi mostem Závodu míru ve Zbraslavi a Palackého mostem. Před deseti lety přibyl ještě dálniční most v Lahovicích, který je součástí Pražského okruhu.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Renovuje se unikátní Baťův výtah ve zlínském mrakodrapu

Řemeslníci renovují Baťův výtah v budově 21 ve Zlíně, takzvaném Baťově mrakodrapu. Obnoví vnitřní i vnější části výtahu, vymalují šachtu a zajistí hloubkové čištění a ošetření podlahy v přilehlé expozici ve druhém podlaží. Práce, které přijdou na necelé tři miliony korun, potrvají do konce června. Do té doby bude unikátní pojízdná kancelář ředitele firmy Baťa Jana Antonína Bati pro návštěvníky uzavřena.
před 14 hhodinami

Soud poslal do vazby dva obviněné po zásahu na plzeňském úřadě

Okresní soud Plzeň-město poslal kvůli možnému ovlivňování svědků do vazby dva lidi obviněné v souvislosti se zásahem Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) na krajském úřadě Plzeňského kraje. Informovala o tom okresní státní zástupkyně Ivana Hostašová. Obžalovaným hrozí až osmileté vězení.
před 15 hhodinami

Soud v kauze Stoka II potrestal dalšího podnikatele a jeho firmu

Městský soud v Brně ve čtvrtek v korupční kauze Stoka II uložil podnikateli Karlu Weiglovi a jeho firmě KWM PLUS peněžité tresty. Za zjednání výhody při zadání veřejné zakázky a účastenství ve formě pomoci soud podnikateli uložil trest 410 tisíc korun, firmě 300 tisíc. Při zakázkách brněnské Správy železnic dělali takzvaně křoví. Podnikatel i zmocněnec firmy přiznali vinu. Rozhodnutí zatím není pravomocné. Tresty ve věci soud ukládal už i dříve.
před 16 hhodinami

Někdo zřejmě otrávil čtyři vlky v Rychlebských horách

V Rychlebských horách na Jesenicku byli mezi únorem a dubnem nalezeni čtyři mrtví vlci. Pitvu zvířat provedli experti z Veterinární univerzity v Brně, podle nich šlo s největší pravděpodobností o otravu dosud nezjištěnou látkou, upřesnit by to měly toxikologické testy. Kvůli podezření, že vlci byli otráveni, podala Agentura ochrany přírody a krajiny (AOPK ČR) trestní oznámení.
před 18 hhodinami

Plodiny i ryby v okolí nehody v Hustopečích jsou v pořádku, prokázaly testy

V okolí havárie vlaku s benzenem u Hustopečí nad Bečvou na Přerovsku je možné pěstovat plodiny i lovit ryby kromě jednoho jezera. Vzorky zemědělské půdy tam neprokázaly zvýšenou přítomnost látek vznikajících z hoření benzenu a stopy benzenu neodhalily ani vzorky ryb z vod v okolí havárie s výjimkou jezera číslo 6, řekli ministr životního prostředí Petr Hladík (KDU-ČSL) a ředitel České inspekce životního prostředí Petr Bejček.
před 19 hhodinami

Na horách sněží, o víkendu bude oblačno

Přes Česko ve čtvrtek přejde studená fronta a ochladí se. Víkend bude velmi oblačný a při protrhání oblačnosti hrozí přízemní mrazíky, vyplývá z předpovědi Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ). V Jeseníkách a Krkonoších ve čtvrtek ráno teploty spadly pod nulu a začalo sněžit.
před 20 hhodinami

Řeku Smědou jako první v republice zpomalí příčné prahy

Příčné prahy mají zpomalit řeku Smědou v Bílém Potoce na Liberecku. Budou vůbec první v Česku. Řeku by měly mírnit při velké vodě a taky by měly zabránit vymílání jejího koryta. Usnadní i migraci ryb a dalších živočichů. Stavbu opatření zhruba za čtrnáct milionů zaplatí Povodí Labe. „Projektant čerpal inspiraci v alpských tocích a horských bystřinách na Madeiře,“ informoval mluvčí Povodí Labe Aleš Prokopec.
před 23 hhodinami

Auta je nesmí prorazit. V Liberty se opět rozjela výroba svodidel

Výroba svodidel se v huti Liberty po delší pauze znovu rozjela jako jedna z prvních. Svodidla je nutné nejprve vyválcovat, poté vytvarovat a nakonec pozinkovat. Pracovníci přitom nevyrábějí jen je samotná, ale vytvářejí také matematické modely, které jim pomáhají zjistit dopady srážky vozidel s těmito ochrannými prvky na silnicích. Vozidlo totiž nesmí prorazit žádný podélný prvek ani se dostat za svodidlo, vysvětlil konstruktér Radim Žídek, který jako jeden z mála v huti zůstal pracovat.
před 23 hhodinami
Načítání...