Ke svým jedenadevadesátinám dostane Libeňský most v Praze nové osvětlení. Před koncem října nechá magistrát odstranit ocelové lampy a osadit nové, které budou na původních betonových kandelábrech. Stávající lampy podle úřadu na mostě nemohou zůstat kvůli své statice. Výměna osvětlení si vyžádá dvoudenní tramvajovou výluku. Aut by se dopravní omezení dotknout nemělo.
Z Libeňského mostu zmizí ocelové lampy, nové budou na původních betonových stožárech
Kvůli opravě Libeňského mostu se chystá jeho dvouletá uzavírka, prozatím je ale na obzoru pouze menší, dvoudenní. Most slavnostně otevřený 29. října 1928 dostane ke svému 91. výročí nové osvětlení, výměna se uskuteční 25. a 26. října.
„Budou odstraněny staré ocelové stožáry veřejného osvětlení a na historických stožárech budou vyměněna stávající svítidla za nová ledková,“ popsal opravu mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Petr Jansa. Kvůli výměně světel ale nebudou moci přes most oba dny jezdit tramvaje.
Že se Libeňský most díky odstranění ocelových stožárů částečně vrátí k původnímu vzhledu, je spíše vedlejším důsledkem. Ocelové stožáry podle magistrátu nemohou na mostě zůstat kvůli statice. „Máme posudek a stožáry už nevyhovují normám,“ uvedl pražský náměstek pro dopravu Adam Scheinherr. Datum výměny magistrát zvolil i s ohledem na výročí stavby.
Spolu s lampami se na mostě dělníci na konci příštího týdne pustí i do oprav kolejí „Během tramvajové výluky provedeme jejich běžnou údržbu,“ avizoval Scheinherr.
Libeňský most, který je nyní v havarijním stavu, čeká celková rekonstrukce. Ta by podle Scheinherra měla začít na přelomu let 2021 a 2022. Jde ale už o několikátý termín, který magistrát stanovil. Termín jaro 2020 se posunul kvůli nezájmu o výběrové řízení.
Na počátku minulého roku nechal magistrát most kvůli jeho havarijnímu stavu na několik týdnů uzavřít pro tramvaje i auta, mohli na něj pouze chodci a cyklisté. Provoz se obnovil až po provizorním podepření. Na mostu platí omezení rychlosti, zákaz potkávání tramvají a zákaz vjezdu vozidel nad šest tun.