Královéhradecký dopravní podnik se začne ve velkém zbavovat dieselových autobusů. V příštích letech chce nakoupit dvacet elektrobusů, to je počet, který odpovídá zhruba pětině současného autobusového parku. Přikoupí i nové trolejbusy, jež budou mít i pomocný bateriový pohon.
Z Hradce Králové se vypaří nafta, dopravní podnik pořídí elektrobusy
V Hradci Králové jezdí v současnosti 91 autobusů s dieselovým motorem a tři elektrobusy. V nové vlně obnovy vozového parku ale chce dopravní podnik nakupovat výhradně elektrobusy, jejich počet se zvýší o dvacet. Nové elektrobusy by měly nahradit nejstarší naftové autobusy.
Královéhradecký dopravní podnik přikročí k obnově vozového parku po čtyřech letech od dokončení obměny trolejbusů. I trolejbusů by ale mělo přibýt. Tři nové vozy však nebudou míněny jako náhrada starších vozů. Měly by naopak vyjet na novou linku do lokality Na Plachtě, kde se staví nové byty. Trolejbusová trať ovšem na Plachtu nepovede, protože trolejbusy budou mít pomocný bateriový pohon.
Na pořízení 23 nových vozidel dostane dopravní podnik 236 milionů korun z evropského Integrovaného regionálního operačního programu (IROP). Hradečtí ještě usilují o získání dotace na pořízení dalších šesti trolejbusů s pomocným bateriovým pohonem.
Městskou hromadnou dopravu v Hradci Králové zajišťují výhradně trolejbusy a autobusy. Autobusů je včetně tří již provozovaných elektrobusů celkem 94, trolejbusů jezdí ve městě 31, všechny jsou ze série zakoupené na počátku desetiletí.