V Semilech rekonstruují most přes Jizeru. Omezení pocítí řidiči i chodci

Začíná rekonstrukce mostu v Semilech (zdroj: ČT24)

V Semilech začaly práce na rekonstrukci mostu přes Jizeru, který je součástí krajské silnice druhé třídy 289. Pro automobily je most od pondělka zavřený, řidiči musejí po objízdných trasách. Pěší po mostě zatím projdou, stavbaři ale pro chodce staví vedle provizorní lávku, hotová bude do týdne. Práce postupují rychle, řekla starostka Lena Mlejnková (Volba pro Semily). Pro pěší bude most uzavřený od 3. června, pak by měla začít demolice.

Most stavbaři zbourají a do konce roku postaví za 80,4 milionu korun nový. Práce měly začít na konci března, kvůli chráněným živočichům, jako je vzácná a velmi ohrožená rybka vranka obecná nebo střevle potoční, ale museli stavbaři práce posunout. „Práce v korytě řeky mohou začít až v červnu,“ doplnil náměstek hejtmana Jan Sviták (Starostové pro Liberecký kraj). Právě kraj je hlavním investorem, šesti miliony korun se bude na stavbě podílet město Semily.

Než stavbaři most zbourají a postaví nový, budou auta jezdit po 1,4 kilometru dlouhé objízdné trase. „Objížďka bude obdobná jako loni, když se pracovalo v navazující ulici Na Mýtě,“ doplnila Mlejnková.

Most v Tyršově ulici v Semilech je podle Mlejnkové v havarijním stavu a navíc nesplňuje parametry pro pěší. „Těžko se tam vyhnou na chodníku dva dospělí, natož dvě maminky s kočárky, proto bude mít jeden chodník téměř čtyři metry a ten druhý tři metry na šířku, od vozovky budou oddělené zábradlím,“ nastínila starostka. Radnice bude podle ní platit kromě jiného přístupová schodiště, cyklostezku a také veřejné osvětlení.

Chodcům bude po dobu rekonstrukce sloužit provizorní lávka, kterou budují vedle mostu v místech, kde na jednom břehu Jizery stojí Penny v Tyršově ulici a na opačné straně řeky Lidl v Nádražní.

Podle původních plánů měly mít Semily nový most už loni, kraji se ale nedařilo najít dodavatele. Na začátku loňského roku vyhlásil kraj soutěž s maximální přípustnou cenou 74 milionů korun, všechny nabídkové ceny byly ale o třicet procent vyšší. Kraj pak soutěž zopakoval se stejnou cenou, ale dodavatele znovu nenašel. V září proto vypsal soutěž potřetí a maximální cenu zvýšil na 98,4 milionu korun. Dostal šest nabídek, zvítězila Eurovia CS s cenou o pětinu nižší.