Řidiči mohou začít využívat obchvat Staré Boleslavi. Jeho dokončení se kvůli přeložkám sítí zhruba o půl roku zdrželo. Téměř tříkilometrový obchvat, který od dopravního zatížení uleví zejména staroboleslavskému centru, vybudovala za téměř sto třicet milionů korun společnost Strabag.
Stará Boleslav se dočkala severního obchvatu. Městu výrazně uleví
„Je to velká úleva od těžkých vozů, které musely jet ve směru na Mělník přes páteřní Boleslavskou ulici. O nutnosti obchvatu Staré Boleslavi se začalo hovořit už v 80. letech minulého století. Doufáme, že se v dohledné době dočká svého obchvatu i brandýská část našeho souměstí,“ řekl starosta Robert Pecha (Vy jste město) po slavnostním otevření.
Součástí obchvatu jsou tři křižovatky, zhruba 300 metrů protihlukových stěn, světelná signalizace a přechod pro chodce v Třebízského ulici. Na obchvat se napojuje velký kruhový objezd u Jaselských kasáren poblíž sjezdu z dálnice D10, v provozu je od loňského října. „Jedná se o samostatnou stavbu, cena byla přes 56 milionů korun,“ uvedla mluvčí krajských silničářů Petra Kučerová.
Obchvat Staré Boleslavi začali stavbaři budovat v srpnu 2021. Stavbu pozastavily nedokončené přeložky inženýrských sítí, které má ve správě ČEZ. Obchvat odvádí dopravu z dálnice D10 až na silnici druhé třídy číslo 331 za Starou Boleslaví, odkud pokračuje směrem na Mělník. Auta se tak vyhnou obydleným ulicím Boleslavská, Okružní a Mělnická, a především frekventované křižovatce, která Boleslavskou s Okružní spojuje.