Praha - Speciální lokomotiva bude od konce března dělat reklamu veřejné sbírce Pomozte dětem, kterou spoluorganizuje Česká televize. České dráhy nechaly jednu ze svých lokomotiv pomalovat známým symbolem sbírky, Žlutým kuřetem v záchranném kruhu.
Speciální lokomotiva podporuje sbírku Pomozte dětem
Kuřecí lokomotiva už může vyrazit na cesty a oslovovat další dárce sbírky. V pondělí byla pokřtěna a Tomáš Hanák ji v roli výpravčího poslal do světa. „Já bych se pokusil přesvědčit, zdali je tato lokomotiva skutečně schopná vytáhnout z ochotných plánů nějaké peníze,” pronesl Hanák při křtu.
České dráhy sbírku žlutého kuřete dosud podporovaly prostřednictvím billboardů a plakátů, pojízdná reklama je novinkou. „Vybrali jsme tuto lokomotivu především proto, že je nová, má moderní tvar a jezdí na trati Praha – Plzeň, uvedl generální ředitel Českých drah Josef Bazala.
Sbírka České televize a Nadace rozvoje občanské společnosti patří podle průzkumů k nejvěrohodnějším a nejúspěšnějším v České republice. „Náš projekt pomáhá dětem, které se dostaly nepřízní osudu na slepou kolej a sbírka Pomozte dětem je takovou výhybkou, která jim pomáhá zase zpátky do života, zpátky na správnou trať,” říká ředitelka nadace Hana Šilhánová.
Nejjednodušším způsobem, jak lidé mohou ohroženým dětem pomáhat, je posílat dárcovské SMS. Jedna stojí 30 korun. Generální ředitel Jiří Janeček k tomu dodává: „Přispěvatelé mají možnost v dokumentárních filmech vidět, kam přesně jsou ty peníze cílené a jak jsou využity.”
Sbírka Pomozte dětem vyvrcholí na Velikonoční pondělí 9. dubna. Žlutému kuřeti bude na programech české televize věnována řada pořadů. Vybraná suma by letos mohla přesáhnout 100 milionů korun.