Uherské Hradiště – Na druhých stupních základních škol se testuje individuální vzdělávání. Škola v Březové u Uherského Hradiště, která se projektu též účastní, by bez individuálního vzdělávání dokonce zanikla. Zatímco dřív trpěla nedostatkem žáků, teď má studenty i v zahraničí.
Školu v Březové zachránilo individuální studium, má i žáky ze zahraničí
Testování individuálního vzdělávání na druhém stupni základních škol mělo letos původně skončit. Nakonec se ho ale ministerstvo školství rozhodlo prodloužit. Svoji roli přitom sehrály mimo jiné taky dobré známky žáků – většina z nich totiž prospívá s vyznamenáním.
Základní škola v Březové patří do šestice českých škol, kde je individuální vzdělávání na druhém stupni poskytováno. Školu to zachránilo. „Byla to malotřídka na vymření,“ říká ředitel Ludvík Zimčík.
V současnosti má škola dvě stě žáků; devadesát z nich jsou místní a zbylých 110 se učí na dálku s pomocí počítače. „Našimi žáky jsou dobří sportovci, na druhé straně je to řada dětí, které jsou postižené nebo mají výukové obtíže,“ dodává Zimčík.
Žáci a žákyně na počítači pravidelně plní samostatné úkoly. Látku pak konzultují s učiteli, nebo s nimi přes počítač procvičují cizí jazyky. „Výhodou této školy je, že když něčemu nerozumím, tak se s učitelem spojím přes skype a společně to probereme,“ říká Lucie Lienerová, která individuální studium využívá. I děti s individuálním vzděláváním nicméně do školních lavic usednout musí, a to dvakrát ročně, kdy je učitelé osobně vyzkouší.