Nový obchvat Otrokovic městu od aut neulevil zcela. Do části Kvítkovice se vrátily vozy, které měly jezdit po tříkilometrovém úseku dálnice. Ten je od Nového roku zpoplatněný, přitom po druhé starší části obchvatu lze jezdit i bez dálniční známky.
Obchvat z části Otrokovic dopravu neodklonil. Řidiči po zpoplatnění jezdí přes město
Ještě v prosinci měli místní klid, obchvat byl do konce roku zdarma. Od ledna už je zpoplatněný a na dopravě v obci se to projevilo. „Po zpoplatnění úseku se auta vrací zpátky na starou malenovskou cestu a projíždí úsekem, který není zpoplatněný,“ řekl obyvatel Kvítkovic Radek Štěrba.
V ulici bratří Mrštíků se potkávají auta ze všech směrů. V jednom z radarů je i počítadlo. Už za několik týdnů otrokovická radnice nasbíraná data vyhodnotí. V případě podstatného nárůstu dopravy bude znovu žádat o zrušení zpoplatnění obchvatu. „Budeme to chtít použít při argumentaci, proč mít obchvat bez poplatku,“ řekla starostka Otrokovic Hana Večerková (ANO).
Radnice chce pravidla na obchvatu sjednotit. Na jeho starší polovinu řidiči známku díky výjimce od ministerstva dopravy nepotřebují. Když radnice žádala o totéž pro druhou polovinu, neuspěla.
Udělování výjimek pro nové obchvaty ministerstvo zastavilo plošně, v celém Česku. „Jedná se o nesystémové a nekoncepční opatření, které přispívá ke snižování spravedlnosti systému časového zpoplatnění,“ uvedlo ministerstvo dopravy v odpovědi městu Otrokovice.
Za sčítání aut v Kvítkovicích zaplatí radnice statisíce korun. Jestli to bude stačit na udělení výjimky, není jisté. Od roku 2023 budou pro jejich udělování jednotná pravidla. Obhajovat je budou třeba i Ostrava nebo Olomouc.