Kvůli rekonstrukci je přerušen provoz na železničním Branickém mostu. Ovlivní to hlavně nákladní dopravu

Kvůli rekonstrukci a přidání druhé koleje železničního Branického mostu v Praze je na něm přerušen provoz. Ovlivní to zejména nákladní železniční dopravce, kteří budou muset jezdit o sto sedmdesát kilometrů delší objízdnou trasou. Provoz po jedné koleji bude obnoven asi v červenci a nově po dvou kolejích budou vlaky jezdit na podzim.

Branický most je uzavřen s tříměsíčním zpožděním oproti původnímu plánu státní Správy železnic (SŽ), která chtěla most uzavřít už loni 20. října a znovu otevřít letos v dubnu. „Termín dokončení stavby posun výluky neovlivní,“ uvedla Správa železnic. Oprava mostu mezi stanicemi Radotín a Krč začala již loni v červenci, od té doby je uzavřený také pro pěší. Celkově by rekonstrukce za 2,7 miliardy korun měla trvat 19 měsíců.

Kvůli rekonstrukci bude na půl roku přerušen provoz na Branickém mostě (zdroj: ČT24)

Výluka omezí hlavně nákladní dopravce, kteří budou muset při cestách na západ od Prahy jezdit oklikou přes České Budějovice či Chomutov. Prezident Sdružení železničních nákladních dopravců Žesnad Martin Hořínek loni uvedl, že objízdné trasy jsou příliš vzdálené a nákladné. Například cesta do Nýřan u Plzně z Prahy se kvůli výluce vede přes České Budějovice, čímž se prodlouží zhruba o sto sedmdesát kilometrů na tři sta kilometrů. Mluvčí SŽ Nela Friebová uvedla, že nákladní dopravci zaplatí poplatky za využití dráhy jen za původní trasu.

Hlavní náplní prací na mostě je výstavba druhé koleje od Branického mostu do stanice Krč. Projekt zahrnuje i sanaci mostu či přemostění Údolní ulice. Práce provádí konsorcium firem Metrostav TBR, Porr, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha. Přidání druhé koleje by mělo v budoucnu pomoci při omezení dopravy kvůli rekonstrukci železničního mostu mezi Výtoní a Smíchovem.

Branický most byl postaven v polovině 20. století a provoz na něm byl zahájen v roce 1964. Je lidově nazývaný "most Inteligence", protože na jeho stavbě pracovala řada vzdělaných lidí přinucených komunistickým režimem nastoupit do dělnických a pomocných profesí. V současnosti je využívaný především nákladními vlaky.