Plzeň – Řidiči si stále častěji stěžují na značení – značek je podle nich střídavě příliš mnoho nebo příliš málo. Obě situace jsou přitom velmi nebezpečné, „les“ dopravních značek je nepřehledný a řidiče mate, chybějící značky zase mohou vést i k tragédii. Je tomu tak zejména v menších obcích, kde často chybí řádné označení hlavní silnice. Policisté přitom poukazují, že za dopravní značení většinou nesou na svém území odpovědnost samy obce.
Dopravní značky neuspokojí – je jich buď moc, nebo málo
Občas se zdá, jako by největší piráti silnic neseděli za volantem, ale za úředním stolem. Například v Plzni si lidé často stěžují na nepřehledné značení jízdních pruhů, které může snadno způsobit nehodu. „Za křižovatkou dochází ke kolizním situacím, když někdo z levého pruhu skončí v pravém a obráceně,“ poukázal instruktor autoškoly František Šimek. Spíše úsměvně potom v západočeské metropoli působí vyznačení hlavní silnice ve frekventované ulici U Prazdroje – hlavní podle značky vede do brány pivovaru, zatímco auta, která pokračují po vytíženém tahu, podle úředníků vjíždějí za křižovatkou do vedlejší ulice.
Klatovští si zase stěžují na formální jednosměrku u nemocnice, která je sice řádně vyznačena, ale vjezd do ní blokují betonové zátarasy.
Zatímco ve městech je značení často zmatené, v malých obcích občas značky docela chybějí. Odborníci poukazují na častá problematická vyznačení přednosti. Třeba v Čermné na Domažlicku chybí však i jiná značka – jedna z ulic je na jednom konci vyznačena jako jednosměrka, na druhém konci však není značení zákazu vjezdu.
Policisté upozorňují, že za značení odpovídá majitel silnice – u komunikací I. třídy je to stát, na silnicích II. a III. třídy kraj, ale v městských a obecních ulicích leží odpovědnost na radnicích. Podle Karla Machuldy z plzeňského dopravního inspektorátu by měli řidiči, kteří se s problematickým značením setkají, upozornit buď místní úředníky, nebo přímo policii. „Vždycky dojde k nápravě,“ ubezpečil Machulda.