Pardubice - Firma D+D vrchlabského radního Dědka si dělá, co chce. Bez povolení pokračuje ve stavbě skladového areálu v Pardubicích. Navíc nově zabrala už i druhý městský pozemek, rozšířila tam silnici pro kamiony. Porušila tak dohody s městem, které chtělo černé stavby dodatečně povolit. Radní jsou v šoku a nevědí, jak černým stavbám zabránit.
Černá můra pardubických radních: firma D+D
Investor D+D znovu šokoval zastupitele Pardubic. Nelegálně obsadil už druhý pozemek města a začal na něm opět stavět načerno. Tentokrát výhybnu pro kamiony. Navíc neoprávněně rozšířil silnici. „Poslali jsme mu usnesení o ukončení stavby, což on učinil. Zároveň jsme zahájili řízení o odstranění stavby,“ informuje vedoucí pardubického odboru dopravy Vladimír Bakajsa.
Načerno a bez jediného povolení stojí i hala skladu za sto milionů. Také ta zasahuje na pozemek města. Někteří zastupitelé 18. srpna vyjádřili ochotu dohodnout se s investorem, parcelu města mu pronajmout či prodat a umožnit tak dodatečnou legalizaci areálu. To ještě netušili, že firma bude načerno stavět dál: výhybnu pro kamióny. „Budeme chtít odstranit stavbu. Mě v tomto investor zklamal, nedodržel ty dohody, které jsme si dali, že nebude stavět načerno, že se bude chovat v rámci stavebního zákona,“ říká náměstek pardubického primátora Alexandr Krejčíř.
Investor se hájí, že na druhý pozemek města se silnicí nezákonně vstoupil ještě před dohodou se zastupiteli. „Jednáme o tom, aby nám dali dodatečné povolení na výhybnu,“ uvádí investor a majitel firmy D+D Petr Dědek.
Investor má do 20. září předložit souhlas úřadů, které by umožnily černou stavbu skladu dodatečně povolit. Paradoxně má doložit i stavební povolení na úpravy vozovky, které už provedl načerno. Další nezákonnou činností investora se bude zítra zabývat pardubická městská rada.