Celá kaspická námořní flotila, dvě baterie dělostřelectva nebo hydroplány se zapojily do provedení monstrózní kompozice ruské avantgardy, kterou její autor Arsenij Avraamov zrealizoval v roce 1922 v Ázerbájdžánu. Symfonii sirén uvedl ve svém programu i aktuální ročník Moravského podzimu, a i když „orchestr“ nebyl tak monumentální, kvůli nadměrné hlukové zátěži dostalo raději publikum špunty do uší.
Kometa, míchačky a kanony. V Brně hráli symfonii se špunty do uší
Symfonii sirén provedla Filharmonie Brno na brněnském výstavišti. Do produkce se spolu s filharmoniky zapojilo přes dvě stě padesát lidí. „Byla napsána tak, aby se k ní přidalo celé město, ale to tady dělat nemůžeme,“ podotkl k brněnskému nastudování symfonie jeden z autorů konceptu a kompozice Andreas Ammer.
Podle Filharmonie Brno byl tento projekt produkčně nejnáročnější, jaký kdy připravovala. Výstavním pavilonem se rozléhalo houkání sanitek záchranářů, zvuk stavebních míchaček nebo fandění příznivců Komety.
Symfonie se ale přenesla i před pavilon, chybět v ní totiž nemohly zvuky výstřelů z kanonů nebo houkání parní lokomotivy. Oproti originálnímu pojetí Arsenije Avraamova byla ale brněnská verze v mnohém odlišná. „Přidali jsme víc hudby, než měl on, abychom symfonii udělali příjemnější. Není to jen hluk, ale skutečná hudba. Nicméně snažili jsme se držet jeho konceptu, jak jsme jen mohli,“ uvedl Ammer.
Díky moderním technologiím bylo do symfonie možné přidat i původní zvuky, například válečné lodě nebo přelétající letadla. Ojedinělý projekt si nenechalo ujít zhruba tisíc lidí v publiku.