Volkswagen po středečním výpadku obnovuje výrobu

V německém koncernu Volkswagen přes noc odstranili poruchu počítačové sítě. Výroba v závodech, které se kvůli ní ve středu zastavily, se tak začala postupně obnovovat. Agentuře DPA to ve čtvrtek ráno řekl mluvčí firmy. Součástí koncernu je i Škoda Auto. Událost podle agentury Reuters zdůraznila zranitelnost infrastrukturní sítě největšího výrobce automobilů v Evropě.

„Problémy s IT infrastrukturou v síti Volkswagenu se v noci vyřešily a síť opět stabilně funguje,“ uvedl mluvčí. „V současné době provádíme restart dotčených aplikací. Globální výrobní síť je v provozu a očekává se, že výroba se obnoví podle plánu,“ doplnil.

Jednotlivé systémy podle mluvčího mohou být v přechodné fázi stále narušené. Zatím ale nic nenasvědčuje tomu, že by problémy byly způsobeny vnějšími vlivy.

Porucha informačních technologií ve středu ochromila centrální síť Volkswagenu. Výroba se zastavila v několika závodech včetně Wolfsburgu, Cvikově, Emdenu a Osnabrücku. Zasaženy byly také závody na výrobu součástek v Braunschweigu, Salzgitteru a v Kasselu. Problémy hlásila i dceřiná společnost Audi.

„Výroba vozů a komponentů v českých závodech automobilky Škoda Auto nebyla síťovým výpadkem narušena z důvodu probíhající inventury a státního svátku,“ sdělila mluvčí automobilky Ivana Povolná.

Podle listu Handelsblatt se potíže týkaly i prodejny automobilů a amerického závodu v Chattanooze. Podle poskytovatele IT služeb zodpovědného za firemní sítě šlo o celosvětové narušení. Ve Wolfsburgu zřídili krizový tým, který celou noc pracoval na vyřešení problému.

Výzva k zabezpečení infrastruktury

Událost obrátila pozornost k bezpečnosti infrastruktury v nejvýznamnějších německých podnicích. Vyjádřil se k ní i německý ministr dopravy Volker Wissing, který vyzval k lepší ochraně. „Potřebujeme zde fungující bezpečnostní systémy,“ řekl Wissing televizní stanici RTL/n-tv. „Každému musí být jasné, že digitální infrastruktura je kritická infrastruktura,“ dodal.

Na konci srpna se s celkovým výpadkem potýkala konkurenční automobilka Toyota. Technické problémy japonského automobilového giganta vedly k úplnému zastavení výroby v Japonsku zhruba na jeden den. Příčinou závady byla zřejmě chyba v systému pro správu objednávek dílů. Později média uváděla, že příčinou byl nedostatečný úložný prostor na serverech. Kybernetický útok za incidentem podle dosavadních zjištění nebyl.

Akcie Volkswagenu ve čtvrtek dopoledne na burze ve Frankfurtu nad Mohanem ztrácely více než jedno procento. Hlavní index DAX odepisoval méně než půl procenta.