Prodejce slevových kuponů Groupon plánuje investice v Evropě

Bratislava - Americký internetový prodejce slevových kuponů Groupon plánuje ve střední Evropě zřídit centrum sdílených služeb. Favoritem pro umístění investice je Česko, má silnější postavení než například Slovensko. „Máme výraznou šanci projekt získat, Češi jsou ale ještě o krok před námi,“ citoval list slovenský zdroj obeznámený s projektem. Zprávu přinesly Hospodářské noviny.

Nové centrum Grouponu by se pravděpodobně zaměřovalo na finanční a účetní procesy. Hodnota investice známá není, americká firma by na začátek prý mohla zaměstnat desítky lidí.

Slovensko má šanci investici dostat, záleží na jazykové vybavenosti

Partner auditorské poradenské společnosti KPMG Ľuboš Vančo soudí, že výhodou Slovenska jsou nižší náklady na pracovní sílu než ve vyspělých zemích a levný pronájem kancelářských prostorů. „Rozhodující slovo bude mít dostatek jazykově vzdělaných lidí,“ dodal.

Groupon podle deníku už kontaktoval státní slovenskou agenturu SARIO, která má na starosti příchod zahraničních investorů. Oficiální jednání se zatím nerozběhla. Česká agentura CzechInvest případnou investici americké společnosti nekomentovala.

Prodejce slevových kuponů, který loni v listopadu vstoupil na burzu, v prvním čtvrtletí snížil ztrátu a prudce zvýšil příjmy díky rostoucí poptávce a zvyšujícímu se počtu zákazníků. Čistá ztráta se zmírnila na 11,7 milionu USD (243 milionů korun) z loňských srovnatelných 146,5 milionu USD. Příjmy stouply o 89 procent na 559,3 milionu USD.