Na dálnici D1 před Prahou kolabovala dopoledne doprava, ve špičce až deset kilometrů dlouhá kolona znamenala pro řidiče hodinové zpoždění. Dělníci totiž začali s opravou povrchu dálnice D1 mezi 12. a 16. kilometrem ve směru na Prahu a průjezd byl zúžen ze tří na dva pruhy. Omezení na D1 potrvá v etapách až do konce srpna.
Oprava dálnice D1 před Prahou paralyzovala příjezd do města. Čekalo se až hodinu
Ještě v 6:30 měla kolona čtyři kilometry, o půl hodiny později už deset kilometrů. Začínala už před křížením se silnicí od Benešova. Řidiče kolona zdržela zhruba hodinu. Provoz začal být plynulejší až před polednem.
Ještě horší byla situace o víkendu. V sobotu dělníci rozestavovali dopravní značení a po určitou dobu byl průjezdný pouze jeden pruh. Výsledkem byla dlouhá kolona a až dvouhodinové zdržení při cestě z Prahy.
V pondělí ráno začaly samotné stavební práce. Jen za dopoledne stihli dělníci odfrézovat asi kilometr povrchu. Pod asfaltem z roku 1999 a pozdějšími záplatami objevili také původní betonový podklad z roku 1971, i ten už je hodně rozpraskaný. Podle propočtů silničářů po něm jenom kamiony převezly asi 2,5 miliardy tun zboží.
Dělníci budou kromě povrchu vozovky opravovat také betonová a ocelová svodidla, odvodnění, dopravní značení, mosty a protihlukové stěny.
Práce jsou rozděleny do čtyř etap. Během nynější první etapy mají řidiči jedoucí do Prahy k dispozici dva pruhy – jeden v opravované části dálnice a jeden v opačném směru. Při jízdě na Brno jsou řidičům k dispozici tři jízdní pruhy.
Práce za 250 milionů korun bez DPH provede firma Eurovia, hotovo má být do konce srpna. Pokračovat bude na jaře 2019, kdy opravou projde úsek mezi 12. a 9. kilometrem ve směru na Prahu.
Nyní opravovaný úsek je nejstarší dálnicí v Česku. Jedenadvacet kilometrů z Prahy do Mirošovic se řidičům otevřelo v červenci 1971. Mezi lety 1996 až 1999 byl celý úsek kompletně přestavěn a rozšířen na tři pruhy v obou směrech.