Na dálnici D1 v následujících dnech skončí modernizace čtyř úseků, jejichž oprava začala loni na jaře. Řidičům by se tak na konci prázdnin mohlo výrazně ulevit. Na některých místech se už přestalo s měřením rychlosti v omezeních, které nutilo řidiče sundat nohu z plynu. A v neděli večer na řidiče na D1 čekala úplná uzavírka kvůli opravě vedení vysokého napětí.
Na D1 brzy skončí modernizace čtyř úseků a s ní i měření rychlosti
Měření rychlosti je způsob, jak zkrotit spěchající řidiče. Neplatí ale na každého. Mezi Velkým Meziříčím a Lhotkou se začalo s opravou dálnice D1 loni v březnu. Kamery měřící rychlost tam ŘSD nainstalovalo o půl roku později, v říjnu.
„Za zimní období nám přistálo 22 tisíc přestupků a nyní za letní část roku je to 40 tisíc,“ uvedl vedoucí odboru dopravy městského úřadu ve Velkém Meziříčí Jiří Pospíchal. Zpracování pokut chtějí mít úředníci hotové do jara příštího roku. A nemusí se spoléhat jen na složenky. Pomáhat jim bude nová služba Dopis on-line.
„Odpadá veškerá manuální práce se zpracováním, nemusíme to tisknout, dělá to Česká pošta strojově,“ popsal novinku Pospíchal.
Nyní na sedmikilometrovém úseku mezi Velkým Meziříčím a Lhotkou už žádné úsekové radary nejsou. ŘSD je sundalo. Řidiči ale dál jezdí v omezení. Opravy by měly skončit do konce prázdnin. Stavbaři musí ještě dokončit středový pás i s montáží středových svodidel.
Radary už nejsou díky dokončené modernizaci ani v úseku mezi Velkým Beranovem a Jihlavou, další zmizí i z úseku Hořice–Koberovice, zřejmě do konce prázdnin.
Na jedné straně opravy končí, na druhé jsou ve výběrovém řízení už další čtyři neopravené úseky nejstarší české dálnice. Stavbaři by tam měli začít s modernizací ještě letos.
Oprava elektrického vedení v neděli večer uzavřela dálnici
A už v neděli večer čekala řidiče úplná uzavírka, ovšem ne kvůli rekonstrukci dálnice, ale kvůli opravě vedení vysokého napětí. Dálnice byla uzavřená od desáté hodiny večer na Vysočině mezi 90. a 112. kilometrem.
„Podle předpokladu bude dálnice obousměrně uzavřená hodinu,“ řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl. Opravy budou podle Rýdla prováděny přibližně na stém kilometru. Vedení praská zřejmě vlivem vysokých teplot.