TÉMA

lokomotivy

30 let zpět: Plzeňské Škodě hrozil krach

Začátkem 90. let v Československu zkrachovalo mnoho firem, do té doby vlastněných státem. Před 30 lety se zdálo, že stejný osud potká i plzeňskou Škodu, vyrábějící lokomotivy pro Československé státní dráhy. Právě jejich nepodepsaná objednávka z konce 80. let stála za hrozícím krachem firmy. Vláda tehdy viděla záchranu v privatizaci firmou Siemens.Vraťte se každý den na chvíli o 30 let zpět a podívejte se, jaké okamžiky přinesl rok 1992.
17. 9. 2022|

Spor o miliardovou arbitráž se Škodou Transportation pokračuje. České dráhy uspěly s dovoláním

Městský soud v Praze musí znovu projednat žalobu, jejímž cílem bylo zrušení rozhodčího nálezu v soudním sporu o platnost arbitráže, na jejímž základě České dráhy doplatily strojírenské firmě Škoda Transportation 1,2 miliardy korun za dodávku lokomotiv. Rozhodl o tom Nejvyšší soud (NS), podle něhož justice chybovala, když se odmítla zabývat údajnou podjatostí jednoho z rozhodců. Verdikt NS je dočasně zpřístupněný na úřední desce.
4. 7. 2022Aktualizováno4. 7. 2022, 16:46|

České dráhy chystají vyřazování starých lokomotiv. Jinak by do nich musely investovat miliony

České dráhy chystají velké vyřazování starších lokomotiv i vozů. Chtějí se zbavit zejména těch vyrobených v 70. letech minulého století, případně ještě dříve. Dopravce jich prodá, anebo nechá sešrotovat na devět stovek, z kolejí zmizí například škodovácké lokomotivy známé jako „Banány“ a „Plecháče“ nebo staré příměstské jednotky zvané „Tornádo“, které jezdí zejména v okolí Brna a Ostravy. Osudné jim bude hlavně zavádění jednotného evropského zabezpečovacího systému ETCS, podle vedení drah se nevyplatí potřebné součásti do starých lokomotiv doplňovat.
10. 2. 2022|

Železničáři u Bíliny stále odklízejí víkendovou nehodu. Vlaky se na trať zřejmě vrátí až v pondělí

Trať mezi stanicemi Bílina a Úpořiny na Teplicku zůstane po nedělní nehodě dvou nákladních vlaků u obce Světec nejspíš zavřená do pondělí 12. dubna. Na trati běžně jezdí osobní i nákladní přeprava. Dosud na místě železničáři provádějí odklízecí práce. Informovala o tom mluvčí Správy železnic Nela Friebová. Havárie si vyžádala život jednoho strojvůdce, druhý byl středně těžce zraněný. Škoda je kolem padesáti milionů korun.
8. 4. 2021|

Parní lokomotivy odjely do vzpomínek před 40 lety

Rok, který končí nulou, upomíná vždy na výročí události, kterou leckdo oplakal, ale nebylo vyhnutí – totiž na konec parního železničního provozu v Československu. Parní lokomotivy se oficiálně rozloučily v létě 1980 zvláštními jízdami v severních Čechách, ve skutečnosti zmizely poslední nákladní lokomotivy z pravidelného provozu na přelomu let 1980 a 1981. Nyní, po 40 letech, jsme již tak daleko, že ani historický vlak automaticky neznamená, že by to byl vlak parní. Ale vzpomínky na dým stoupající z komína a podmanivý zvuk parního stroje zůstává doslova duší železnice.
29. 12. 2020|

České dráhy chystají nákup až 90 lokomotiv. Hodnota zakázky má dosáhnout devíti miliard

České dráhy koupí až 90 lokomotiv s rychlostí do 200 kilometrů za hodinu za přibližně devět miliard korun. V pondělí záměr společnosti i přes koronavirovou krizi a ztráty s ní spojené odsouhlasil řídící výbor podniku. Nyní dráhy vypíší k nákupu veřejnou zakázku. Informoval o tom mluvčí společnosti Radek Joklík. Jde o jednu z největších investic státního dopravce z posledních let.
4. 5. 2020|