TÉMA

Josef Šlerka

Volby přinesou vlnu dezinformací. Hoaxy budou podle expertů zmiňovat hlavně Piráty, covid a migranty
Čtyři měsíce před sněmovními volbami, tedy už v tuto chvíli, se dá odhadovat, co bude hlavními cíli českých dezinformátorů, kteří se budou snažit ovlivnit výsledek hlasování. Falešné zprávy se už začaly objevovat, teď především dehonestují koalici Pirátů a STAN, která má vysoké volební preference. Kromě covidu se ale do dezinformací vrací také téma imigrace. Stejně pečlivě jako na volby se na vlnu fake news připravují kandidující partaje, ale také novinářské redakce.
12. 6. 2021|Daniela Vlčková
TikTok má už skoro miliardu uživatelů, videa sdílí i některá světová média. České redakce zatím otálejí
Facebooku, Twitteru nebo Instagramu vzniká nová silná konkurence. Mobilní aplikaci TikTok si po celém světě nainstalovaly už dvě miliardy lidí, aktivně ji používá kolem osmi set milionů uživatelů. Velká média si začínají uvědomovat, že by jejich profil na TikToku neměl chybět. Jenže, je prostor, ve kterém lidé nahrávají a sdílejí maximálně minutová a většinou vtipná videa, vůbec správné místo pro zpravodajství? Amerika už to zkouší a zatím to vypadá, že nejúspěšnější jsou vtipy a dezinformace. Téma rozebírá pořad Newsroom ČT24.
15. 11. 2020|Filip Mašek
Prodej Parlamentních listů? Nabízí se novinářské dno, ale i velká moc, říkají odborníci
Politický bulvár, politická inzerce, blogová platforma, most od dezinformačních médií k těm mainstreamovým. Tak novináři a mediální odborníci označují Parlamentní listy. Na české mediální scéně jsou už víc než deset let, teď se mluví o jejich možném prodeji. Zprávu v týdnu přinesl server Info.cz. Senátor Ivo Valenta a většinový majitel Parlamentních listů České televizi potvrdil, že dostal nabídku na odkup jeho podílu. Kdo by o web mohl mít zájem a co vše by s tímto médiem nový majitel získal?
9. 2. 2020|Barbora Loudová
Parlamentní listy na prodej? Zájemce si koupí sílu pětiny internetové populace, říká mediální odborník Josef Šlerka
Parlamentní listy – kontroverzní web s často vulgárními titulky – je na prodej. Většinový vlastník, kterým je senátor Ivo Valenta (nestr., klub ODS), řekl webu Info.cz, že eviduje vážného zájemce. Zároveň ale dal najevo, že by případná otázka prodeje nebyla bezprostřední záležitostí.
7. 2. 2020|Pavla Firbacherová
Firmy netuší, u jakých titulků se jejich reklamy objeví. Agentury chtějí omezit inzerci na dezinformačních webech
Asociace komunikačních agentur (AKA) bude apelovat na zákazníky, aby se vyhýbali inzerci na dezinformačních webech. Chce tak chránit jejich značky a omezit šíření dezinformací. Tento týden to na konferenci v Senátu oznámil ředitel asociace Marek Hlavica. Inspiraci hledá na Slovensku, u projektu Konšpirátori.sk.
7. 12. 2019|Tadeáš Hlavinka
Interview ČT24
Manipulace, kachna, špatná práce novinářů. Existuje mnoho druhů fake news, varuje Josef Šlerka
Nebezpečné fake news mají velký dosah, i když vysloveně lživých zpráv je vzhledem k celkovému objemu poměrně málo. Tvrdí to ředitel Nadačního fondu nezávislé žurnalistky Josef Šlerka, který byl hostem pořadu Interview ČT24. Podle něj fungují „alternativní“ servery jako zdroj informací pro zhruba 12 procent populace.
9. 11. 2019|
Hamáček: Pokud bude zvolen Semín do Rady ČTK, nemá smysl pokračovat v koalici
Předseda ČSSD a ministr vnitra Jan Hamáček pro ČT uvedl, že zvolení kandidáta hnutí Svoboda a přímá demokracie Michala Semína do Rady České tiskové kanceláře by byl obrovský koaliční problém. Pokud by ke zvolení došlo, nemá podle něj smysl v koalici pokračovat. Podle premiéra Andreje Babiše hnutí ANO Semína do Rady ČTK nevolilo a volit nebude.
17. 6. 2019Aktualizováno17. 6. 2019, 20:01|
Newsroom ČT24
Veselovský, Bosák, Horký a spol. Novinářské hvězdy českého Twitteru. Jaké byly jejich první tweety?
Podle odhadů je v Česku až dva a půl tisíce novinářů a novinářek. Každý čtvrtý je aktivní na Twitteru. Berou ho jako nejrychlejší zdroj informací. Některé redakce navíc tweetování i vyžadují. Není se čemu divit, nejpopulárnější novinářské účty mají přes 260 tisíc sledujících. Které to jsou? Jak a proč jejich majitelé na sociální síti začínali? A může bez ní dnes novinář ještě vůbec fungovat? Tématu se věnuje nedělní vydání pořadu Newsroom ČT24.
13. 1. 2019|Barbora Loudová