TÉMA

Dopravní podnik Ostrava

Zaměstnanci Liberty a odboráři demonstrovali před branami podniku, chtějí zpátky do práce

Před hutním podnikem Liberty Ostrava se ve čtvrtek sešli lidé na odborový protestní mítink za zachování výroby oceli. Někteří přinesli transparenty s hesly jako „Nejsme v huti pro legraci, chceme dělat svoji práci“, „Kupme zpátky elektrárnu, zachráníme svou továrnu“ nebo „Ocelárnu zestátnit, práci lidem navrátit“. Protest začal čtvrt hodiny po poledni a trval asi hodinu. Generální ředitel pro hutní výrobu v Evropě společnosti Liberty Theuns Victor tvrdí, že bez dohody mezi Liberty a firmou Tameh Czech se výroba nerozjede. Předseda OS KOVO Roman Ďurčo pokládá situaci za kritickou. Není podle něj vůbec jisté, že zaměstnanci dostanou následující mzdy.
22. 2. 2024Aktualizováno22. 2. 2024, 23:06|

Ostravská MHD podraží. Podnik reaguje na ceny energií i růst mezd

Ceny krátkodobých nezlevněných jízdenek v Ostravě vzrostou od 10. prosince z 25 na 30 korun. Nově ale budou platit pro přestup 60 minut místo 45. Dlouhodobé jízdenky zdraží v průměru o deset procent. Informovali o tom zástupci Dopravního podniku Ostrava (DPO) a města, které je jeho zřizovatelem. Městem navržený tarif schválila valná hromada společnosti Koordinátor ODIS, která řídí systém hromadné dopravy v kraji.
23. 11. 2023|

Ostravský dopravní podnik poslal na Ukrajinu už deset autobusů. Chce věnovat i tramvaje

Na Ukrajinu odjely další tři naftové autobusy, které daroval Dopravní podnik Ostrava (DPO). Ve městě Konotop na severovýchodě Ukrajiny nahradí vozidla, která od počátku konfliktu musela sloužit válečným účelům.
18. 8. 2023|

V Ostravě začala výluka kvůli modernizaci ulice Nádražní

Od začátku prázdnin až do 18. srpna se Ostravané tramvají nedostanou od Karoliny na vlakové hlavní nádraží. Musejí využít náhradní autobusovou dopravu. Část trati totiž projde rekonstrukcí za téměř 69 milionů korun.
3. 7. 2023|

Ostravané si na městské „metro“ ještě počkají, dopravní podnik čeká hloubkový audit

Projekt takzvaného ostravského metra – konceptu páteřních tramvajových linek – se odkládá na příští rok. Rozhodlo o tom nové vedení města. Podle radního Lukáše Semeráka (Ostravak) není zeštíhlení tramvajové koncepce dostatečně připravené, a je potřeba ho dopracovat. Po kritice části veřejnosti se má vrátit i desetiminutová jízdenka, která z tarifu vypadla na začátku roku. Dopravní podnik navíc čeká forenzní audit. Ten má zjistit, jestli společnost správně hospodaří s dotacemi města.
10. 5. 2023|

Ke koncepci tramvajové dopravy v Ostravě přicházejí stovky připomínek. Podnik je zváží

Stovky stížností i podnětů na novou koncepci tramvajové dopravy v Ostravě dostal dopravní podnik i starostové městských částí. Proti záměru se vymezují hlavně lidé z Dubiny nebo Výškovic. Kritizují, že nemají mít přímé spojení do fakultní nemocnice. Podle vedení dopravního podniku není návrh finální a firma připomínky Ostravanů zváží.
18. 4. 2023|

Ostrava se inspiruje ve Švýcarsku. „Metro“ má zrychlit dopravu i za cenu více přestupů

Dopravní podnik Ostrava (DPO) se chystá kompletně změnit systém tramvajové dopravy ve městě. V novém systému budou tři páteřní linky, které budou jezdit ve špičce v intervalu tři až pět minut a o víkendech co deset minut, a na ně bude navazovat sedm vedlejších linek. Lidé sice budou muset více přestupovat, do cíle by se ale měli dostat rychleji. Systém by mohl být uvedený do provozu ještě letos.
7. 3. 2023Aktualizováno7. 3. 2023, 20:01|

V Ostravě je už čtvrtý úsek, po kterém mohou tramvaje jezdit osmdesátkou

Dopravní podnik Ostrava (DPO) obnovil provoz na zmodernizované tramvajové trati v nejlidnatějším obvodu Jih. Renovace mezi zastávkami Josefa Kotase a Václava Jiříkovského stála více než 85 milionů korun. Jde už o čtvrtý úsek v krajském městě, kde tramvaje jako jediné v Česku mohou jezdit rychlostí až 80 kilometrů za hodinu, řekl generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.
11. 12. 2022|

Ostrava bude příští rok hospodařit s rekordním rozpočtem přes čtrnáct miliard korun

Třetí největší město Česka Ostrava bude příští rok hospodařit s rekordním rozpočtem téměř 14,318 miliardy korun, příjmy očekává ve výši 11,513 miliardy. K vyrovnání rozdílu mezi příjmy a výdaji ve výši 2,805 miliardy město využije hlavně úspory z předchozích let a částečně úvěr od České spořitelny. Na investice půjde 4,908 miliardy, což je 34,3 procenta rozpočtu. Kapitálový rozpočet se zapojením úvěrových prostředků bude nejvyšší v historii města. Pro rozpočet hlasovalo 36 zastupitelů, 15 zastupitelů se hlasování zdrželo a dva nehlasovali.
7. 12. 2022|

Podmínky pro bývalé šéfy ostravského dopravního podniku platí, rozhodl soud

Bývalým vedoucím pracovníkům ostravského dopravního podniku potvrdil soud za machinace se zakázkami Evropské unie tříleté podmíněné tresty se zkušební dobou na pět let. Dřívější ředitel František Kořínek a jeho náměstek Radoslav Hanzelka musejí navíc shodně zaplatit peněžitý trest půl milionu korun. Rozhodl o tom olomoucký vrchní soud. Oba obžalovaní svou vinu odmítli a chtěli zproštění, žalobce naopak požadoval u obou uložení vyšších peněžitých trestů. Svým jednáním podle něj způsobili škodu 230 milionů korun.
8. 11. 2022Aktualizováno8. 11. 2022, 14:25|

Dopravní podniky v Praze a Ostravě darují ukrajinským městům tramvaje a autobusy

Pražský dopravní podnik spolu s magistrátem věnuje ukrajinskému Charkovu dvě desítky vyřazených tramvají a městu Chmelnyckyj dva autobusy. Tramvaje a autobusy chce věnovat městu Konotop také ostravský dopravní podnik. Celkem má k dispozici až čtyřicet tramvají a sedm dieselových autobusů. Vozy by jinak byly k prodeji.
19. 9. 2022|

V Ostravě i Olomouci začnou další tramvajové výluky. Dotknou se hned několika linek

V Ostravě i Olomouci začnou v nejbližších dnech další výluky v tramvajové dopravě. V ostravském obvodu Jih se v sobotu začne rekonstruovat trať v Horní ulici. Až do 10. prosince kvůli tomu nebudou jezdit tramvaje ve směru na Dubinu a lidé budou muset cestovat náhradními autobusy. V Olomouci zase kvůli opravě trati nepojedou od pondělí 19. září tramvaje na Novou Ulici. Výluka začne hned, jak se otevře tramvajová trať mezi tržnicí a křižovatkou u Drápala.
14. 9. 2022|

Na trať v Opavské ulici v Ostravě se vrátí tramvaje. Budou mít nižší hlučnost a vyšší životnost

Více než 1,6 kilometru dlouhý úsek tramvajové trati v Opavské ulici v Ostravě-Porubě má za sebou modernizaci za 236 milionů korun. Z klasického kolejového roštu se trať změnila na systém pevné jízdní dráhy, jízda tak bude tišší a s menšími vibracemi. Kvůli přestavbě tam měly tramvaje celé prázdniny výluku, po upravené trati začnou do Poruby znovu jezdit ve čtvrtek.
31. 8. 2022|

Autobusům a tramvajím chybí klimatizace. Ve velkých městech cestující zchladí často i méně než třetina vozů

Ochlazení během horkých letních dnů cestujícím ve velkých městech zajistí méně než třetina vozů hromadné dopravy. Dopravním podnikům totiž chybí klimatizovaná vozidla. Například v Brně má klimatizaci pouze sedm procent tramvají. A právě tramvaje jsou na tom většinou výrazně hůř než autobusy. České televizi to potvrdila mluvčí Sdružení dopravních podniků ČR Linda Hailichová i oslovené dopravní podniky.
5. 8. 2022|

Ostravský dopravní podnik zmodernizuje část tramvajové trati v Porubě. Bude méně hlučná

Dopravní podnik Ostrava (DPO) za 236 milionů korun zmodernizuje více než 1,6 kilometru dlouhý úsek tramvajové trati v Opavské ulici v Ostravě-Porubě. Z klasického kolejového roštu nechá trať předělat na systém pevné jízdní dráhy, což sníží hluk a vibrace. Současně opraví pět nástupišť. Cestující ale čekají komplikace, protože tramvaje kvůli stavbě budou mít celé prázdniny výluku, a omezena bude i automobilová doprava.
24. 6. 2022|

Ostrava uvádí do provozu elektrobusy. V budoucnu má být každý desátý vůz „na baterky“

Dopravní podnik Ostrava (DPO) uvedl do provozu první z 24 elektrických autobusů s průběžným dobíjením. V Hranečníku ve Slezské Ostravě začala fungovat i nová nabíjecí stanice. Další elektrobusy podnik uvede do provozu postupně do podzimu, kdy přibudou i další tři nabíjecí stanice ve Valchařské ulici v centru Ostravy. Celková hodnota autobusů Solaris včetně dobíjecích ramen je bez DPH 308 milionů korun, řekl předseda představenstva a generální ředitel DPO Daniel Morys.
6. 5. 2022Aktualizováno6. 5. 2022, 16:22|

Bývalí šéfové ostravského dopravního podniku dostali u soudu nepravomocně podmínku

Krajský soud v Ostravě potrestal podmíněnými tresty bývalého ředitele Dopravního podniku Ostrava Františka Kořínka a jeho náměstka Radoslava Hanzelku. Podle obžaloby pochybili při zadávání zakázky na modernizaci tramvají či nákupu nových trolejbusů. Zakázky byly financovány z peněz Evropské unie, které obžalovaní měli způsobit škodu 230 milionů korun. Rozhodnutí ještě není pravomocné. Obžalovaní i státní zástupce si ponechali lhůtu na rozmyšlenou.
21. 4. 2022Aktualizováno21. 4. 2022, 12:17|

V ostravské MHD zazněl neznámý známý hlas. Informace cestujícím nově předává Marika Tošková

Informace o zastávkách či změnách v provozu od pondělka cestujícím ve vozidlech městské hromadné dopravy v Ostravě oznamuje nový hlas. Více než třináct set typů hlášení namluvila učitelka a moderátorka Marika Tošková. Po dvaceti letech tak nahradila hlas rozhlasové moderátorky Yvetty Dadamové, uvedl generální ředitel a předseda představenstva Dopravního podniku Ostrava (DPO) Daniel Morys.
13. 12. 2021|

V Ostravě chybí kvůli karanténě a nemocem řidiči, dopravní podnik omezí spoje

Dopravní podnik Ostrava kvůli velké absenci řidičů od 1. prosince částečně omezuje provoz a ruší některé spoje. Omezení se dotknou tramvají, trolejbusů i autobusů. Kvůli zhoršující se epidemické situaci podniku chybí více než 18 procent řidičů, sdělila jeho mluvčí Tereza Šnoblová. Jsou buď nemocní nebo v karanténě.
1. 12. 2021|

Nová tramvaj od Škodovky začala v Ostravě vozit cestující. Zatím jen zkušebně

Nová tramvaj Škoda 39T, která od půlky října jezdí v Ostravě ve zkušebním provozu, začala v pondělí vozit cestující. Dosud absolvovala 20 tisíc kilometrů bez lidí, což jí umožnilo postoupit do další fáze. Během zkušebního provozu s cestujícími musí tramvaj najezdit rovněž 20 tisíc kilometrů. Dopravní podnik Ostrava (DPO) očekává, že to stihne do konce ledna. Tramvaj bude zatím jezdit na lince číslo 4.
29. 11. 2021|

Čeští řidiči jezdí tankovat benzín do Polska. Ušetří pět korun na litru

Řidiči ze severu Moravy jezdí tankovat do Polska, kde je benzín a nafta levnější zhruba o pět korun. Cena benzinu v Česku překročila sedmatřicet korun za litr, nafta šestatřicet. To zvyšuje tlak na domácnosti i firmy. Podle analytiků se situace zlepší zřejmě až v příštím roce.
16. 11. 2021|

Ostrava představila novou tramvaj, prvních dvacet tisíc kilometrů ale najede bez cestujících

Dopravní podnik Ostrava (DPO) představil novou moderní tramvaj Škoda Forcity Smart 39T. V roce 2017 jich dopravce od společnosti Škoda Transportation objednal pětatřicet s tím, že první tramvaje do Ostravy dorazí v roce 2020. Vůz má ve městě nahradit spřažené soupravy, které DPO zatím využívá. Nový model už je v Ostravě, cestující ale zatím vozit nebude, nejdříve totiž musí proběhnout testování tramvaje, musí dojít například ke kalibraci elektronických systémů.
7. 10. 2021|

Lobbista Martin Dědic má jít do vězení na osm let

Lobbista Martin Dědic má za manipulaci s veřejnými zakázkami ostravského magistrátu strávit ve vězení osm let, rozhodl Krajský soud v Ostravě. Dědic má také podle úterního nepravomocného rozsudku přijít o majetek. Ten má podle soudce propadnout také Dědicem ovládané firmě Business Advisor. Soudce Igor Krajdl odsoudil i dalších pět lidí, kterým uložil jeden nepodmíněný a čtyři podmíněné tresty. Další dva lidi obžaloby zprostil.
5. 10. 2021Aktualizováno5. 10. 2021, 15:10|

Elektrické tramvaje jezdí ostravskými ulicemi už 120 let

Před 120 lety Ostravou projela první elektrická tramvaj. Nový dopravní prostředek se v roce 1901 objevil v ulicích tehdy ještě samostatných obcí Moravské Ostravy, Přívozu, Vítkovic a Mariánských Hor. Elektrické tramvaje nahradily v osobní dopravě předchozí vozy parní.
1. 10. 2021Aktualizováno1. 10. 2021, 18:47|