Arriva přešla na nový odbavovací systém. Nákup jízdenek by měl být bez problému

Společnost Arriva vlaky nahradila problémový odbavovací systém, který zajišťuje prodej jízdenek v jejích vlacích ve Zlínském kraji. Využívá teď stejný systém jako České dráhy. Nový dopravce se od začátku poskytování služeb potýkal s potížemi, kvůli kterým mu chce Zlínský kraj vyměřit pokutu.

Firma Arriva vlaky zajišťuje od loňského 15. prosince veřejnou dopravu na několika tratích ve Zlínském kraji. Od té doby však v jejích vlacích přetrvávaly komplikace s prodejem jízdenek kvůli nefunkčnímu odbavovacímu systému, který proto dopravce v lednu nahradil.

„Odbavovací systém je vyměněný, všichni naši stevardi už prodávají jízdenky na zařízení, které mají i České dráhy. Podle posledních testů a podle posledních informací šlape bez zásadních problémů,“ uvedl mluvčí skupiny Arriva Jan Holub. Kvůli nefunkčnímu odbavovacímu systému jezdili cestující některými vlaky Arrivy v prosinci a lednu zdarma.

Už dříve se Arriva zavázala, že výpadek v tržbách, které jsou příjmem hejtmanství, Zlínskému kraji nahradí. Příští týden by Zlínský kraj měl oznámit, jak vysoké smluvní sankce vůči dopravci za problémy uplatní. Hejtman Jiří Čunek (KDU-ČSL) už dříve avizoval, že pokuta bude v řádu statisíců korun.

Začátek Arrivy provázely problémy

Kromě potíží s odbavovacím systémem Arriva především v prvních dnech platnosti nového jízdního řádu zápasila se zpožděními, ve vlacích chyběly české nápisy, některé vozy dokonce vůbec nevyjely. „Předpokládám, že už jsme se teď nadechli a už to funguje daleko lépe, než to fungovalo,“ říká nyní Holub.

Potíže měl dopravce také s informačním systémem, tedy světelnými tabulemi s informacemi, odkud a kam souprava jede. V některých soupravách Arrivy v regionu už funguje. Ve zbývajících vlacích by se tabule měly podle mluvčího objevit na jaře.

S mírným zpožděním se dopravce stále potýká

Podle informací zveřejněných společností Koordinátor veřejné dopravy Zlínského kraje (KOVED) jely v úterý ráno regionální i dálkové vlakové spoje ve Zlínském kraji se zpožděním do 15 minut. Zpoždění je však v mnoha případech způsobeno rekonstrukcí železničního uzlu Přerov.

„Jakmile přijede vlak od Přerova zpožděný, tak na něj čekáme a zpoždění se potom přenáší na regionální tratě. Zpoždění jsou však dnes už velmi drobná, systém se postupně stabilizoval a dochvilnost je daleko lepší než úplně na začátku,“ vysvětluje Holub.

Na základě smluv se Zlínským krajem obsluhuje Arriva spoje z Rožnova pod Radhoštěm do Bylnice, ze Vsetína do Velkých Karlovic, mezi stanicemi Staré Město u Uherského Hradiště a Bylnice a Uherským Brodem a Luhačovicemi. Loni uzavřená smlouva s Arriva vlaky platí na deset let. Na dalších tratích v regionu nadále jezdí České dráhy.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Zlínský kraj

Byly to tři roky režimu a disciplíny, vzpomíná pamětník na Baťovu školu práce

Osm hodin ve škole a v práci, osm hodin zábavy, osm hodin spánku. Na těchto principech začala před sto lety ve Zlíně fungovat Baťova škola práce. Obuvnická firma si v ní vychovávala dělníky do výroby i manažery svých filiálek po celém světě. Až do komunistického převratu v roce 1948 školou prošlo zhruba deset tisíc lidí.
před 16 hhodinami

Po modernizaci železnice mezi Přerovem a Kojetínem mají vlaky jezdit dvoustovkou

Odstartovala rekonstrukce sedmnáct kilometrů dlouhého úseku železniční trati mezi Kojetínem a Přerovem. Druhou etapou tak pokračuje modernizace koridoru Brno–Přerov. Hotovo by mělo být zhruba za tři roky. Opravený úsek výrazně zkrátí dobu cestování a zvýší bezpečnost – kromě instalace evropského zabezpečovače ETCS zmizí všech čtrnáct železničních přejezdů. Součástí stavby je i vybudování nových stanic v Kojetíně a Chropyni.
8. 9. 2025

Rakouský dramatik Vögel baví české diváky. Botami, kabelkami a chlapy

Jako první premiéru nové sezony připravilo Slovácké divadlo v Uherském Hradišti vztahovou komedii Boty kabelky chlapi. Napsal ji současný rakouský dramatik Stefan Vögel, který patří k vyhledávaným autorům komediálních vztahových her. Jeho inscenace mají na programu i další česká divadla.
8. 9. 2025

Elektromobily byly v některých městech zvýhodněny při parkování, to se mění

Plzeň od září zrušila výjimku, díky níž řidiči elektroaut nemuseli platit za parkování. Praha ponechá zvýhodnění do konce roku 2025 a chystá nový systém. V Karlových Varech jsou elektromobily osvobozeny od místního poplatku za vjezd do lázeňské zóny. Město ale řeší prostorové limity a parkování zdarma nenabízí. Zmapovali jsme, jaká je situace i v ostatních krajských městech.
5. 9. 2025

Město Karolinka koupilo areál bývalých skláren

Karolinka na Vsetínsku koupila areál bývalých skláren za 52 milionů korun. Město uzavřelo kupní smlouvu se společností Synot Real Estate. Koupi podpořili obyvatelé Karolinky v dubnu v referendu. Město s dvěma a půl tisíci obyvatel má dlouholetou sklářskou tradici, v roce 2020 se tam však sklárny uzavřely. V areálu mají vzniknout prostory pro obchod, služby, bydlení i společenský život.
1. 9. 2025

Zlínská zoo otevře první centrum pro záchranu lvů v Česku

Zlínská zoologická zahrada dokončila stavbu záchranného a chovného centra pro lvy za sto milionů korun. Jde o první takové centrum v Česku. Budou v něm nejen lvi chovaní ve zlínské zoo, ale je určeno také pro ty, které stát odebere soukromým chovatelům kvůli nevhodným podmínkám nebo ilegálnímu chovu.
29. 8. 2025

Kroky šéfky zlínské hygieny Sedláčkové prověří vládní komise, píše ČRo

Kroky ředitelky Krajské hygienické stanice Zlínského kraje Evy Sedláčkové prověří vládní služební komise, píše Český rozhlas Zlín na základě vyjádření resortu zdravotnictví. Policie se zabývá údajnou dopravní nehodou Sedláčkové, její jméno se také objevilo v kauze kolem poslankyně Margity Balaštíkové (dříve ANO, nyní pozastavené členství v hnutí). Ministr zdravotnictví Vlastimil Válek (TOP 09) již dříve vyzval Sedláčkovou k rezignaci. Ta pochybení dle ČRo popírá.
27. 8. 2025

Lidé v Martinicích hodiny blokovali dopravu. Žádají dostavbu dálnice D49

Obyvatelé Martinic na Kroměřížsku a okolních obcí od rána částečně blokovali vytíženou silnici druhé třídy, která obcí prochází a spojuje Holešov se Zlínem. Chtěli tím upozornit, že řidiči stále nemohou využívat téměř hotový úsek dálnice D49, který by z vesnice měl odvést podstatnou část tranzitní dopravy. Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) jej plánuje zprovoznit v příštím roce.
25. 8. 2025Aktualizováno25. 8. 2025
Načítání...