Převrácené cisterny se podařilo odstranit již včera po deváté hodině večer, dnes zbývá na kolejích ještě jeden vůz. „Nehoda se bude odstraňovat ještě několik dní. V současné chvíli je na trati ještě jeden převrácený vůz a začíná se s opravou kolejového svršku,“ popsal dopoledne situaci na vlakovém nádraží v Brně-Maloměřicích mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal. Výstavba nové trolejové brány je tak drahá, že na ni musí vypsat výběrové řízení. Než se postaví nové trolejové brány, budou muset vlaky po opravených kolejích projíždět setrvačně bez pantografu a nevyýše rychlostí 30 kilometrů v hodině.
Inspektoři také zahájili šetření příčiny nehody. Podle prvního odhadů praskla výhybka, která měla za následek „rozdvojení“ vlaku. Lokomotiva jela po jedné koleji a cisterny a další náklad, který táhla, vyrazila podle Drápala na druhou kolej.

NO COMMENT: Odstraňování následků havárie drážních cisteren
„Budeme proto provádět šetření, zda nedošlo k systémovému selhání. Musíme revidovat kontrolní deníky, v jakém stavu výhybka byla, kdo ji kdy kontroloval a zda nebyla nahlášena její závada, kterou někdo neopravil,“ dodal vrchní inspektor Drážní inspekce Josef Dvořák.
Neštěstí se stalo v sobotu večer přibližně čtvrt hodiny po 22. hodině. Těžké vykolejené cisterny, které se převrátily na bok a při tom zlikvidovaly vše kolem sebe, zabrzdily také osobní vlak, v němž cestovali lidé ve směru z Vranovic do Tišnova. Naštěstí se při nárazu nikomu nic nestalo. Nebyl zraněn ani žádný ze zaměstnanců drah.