Začalo další omezení na Barrandovském mostě. Silničáři upraví sjezd do Modřan a Braníku

Silničáři začali s úpravami sjezdu z Barrandovského mostu do Modřan a Braníku. Práce by měly být hotové do poloviny května, následně odstartuje druhá etapa rozsáhlé rekonstrukce. Podle pražského magistrátu bude mít mnohem větší dopady na plynulost dopravy než ta první, kterou silničáři provedli loni.

Po šesti měsících od dokončení první etapy oprav Barrandovského mostu čeká řidiče na nejvytíženější dopravní tepně v hlavním městě další omezení.

„Musíme připravit takzvaný rozštěp, což je rozdělení mezi hlavním směrem komunikace Barrandovský most a modřanskou rampou, kde potřebujeme odbourat zídky a potřebujeme upravit nájezd na Modřanskou ulici ve směru Modřany, Braník,“ vysvětlila mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková.

Zdržení a objízdné trasy

Auta místem sice projedou, musí ale počítat s nižším počtem jízdních pruhů a zřejmě i se zdržením. Po dokončení se má zvýšit kapacita silnice a zjednodušit sjezd z mostu. Hotovo by mělo být do 15. května.

Pak zahájí silničáři druhou etapu rekonstrukce. „Ta uzavírka bude mít větší a horší dopady do dopravního systému Prahy, protože po rampě na ulici K Barrandovu jezdí podstatně víc aut než po rampě ulice Strakonická, která se opravovala loni,“ řekl náměstek pro dopravu hlavního města Prahy Zdeněk Hřib (Piráti).

Nutná bude objízdná trasa. Ta nejrychlejší povede podle magistrátu přes Pražský okruh. Vedení města ale doporučuje použít mobilní navigace a apeluje na častější využití MHD.

Most se v minulosti neopravoval

Jižní část mostu, která teď prochází rekonstrukcí, byla uvedena do provozu v roce 1983. A za celou tu dobu na něm nebyla provedena jediná rekonstrukce. Přitom jde o unikátní stavbu s velmi složitou rampou, především kvůli napojení ze všech potřebných směrů. Pro jejího projektanta to byl nejsložitější most za celou jeho kariéru. „Neměli jsme informace o tom, jak ten most bude zatížen, byl postaven velkoryse,“ řekl projektant Barrandovského mostu a statik Milan Šístek.

Most je zatížen ale extrémně, denně po něm projede přes sto čtyřicet tisíc aut. I proto je rozsáhlá oprava nutná. Vyjde téměř na šest set milionů korun. Druhá etapa by měla být dokončená do poloviny srpna. Následovat budou ještě další dvě, kompletně hotovo by mělo být v roce 2026.

Opravy silnice ve Zlíchovském tunelu

Vedle toho musí řidiči počítat v nadcházejícím období i s omezeními v blízkém Zlíchovském tunelu.

Silničáři vymění kompletní povrch silnice v tunelu, a to postupně ve všech jízdních pruzích v obou směrech. Opravy rozdělili do několika fází, při kterých vždy zachovají průjezd jedním jízdním pruhem v každém směru. Na tento víkend připadá termín první části renovace, kdy dělníci opraví pomalé jízdní pruhy, práce začínají v pátek v sedm hodin večer a skončí v pondělí odpoledne.

Silničáři nicméně odložili druhou část, při které mají být opraveny rychlé jízdní pruhy. Původní termín od 5. do 8. května byl posunut a rozdělen do dvou fází, a sice nejprve od 12. do 14. května a poté od 19. do 21. května.  

Při opravách by podle magistrátních internetových stránek opravujeme.to měli řidiči v dopravní špičce počítat se zdržením od deseti minut do půl hodiny. Objízdná trasa vyznačena nebude. Zlíchovský tunel je součástí městského okruhu, ve směru ze Smíchova do Braníku navazuje na tunel Mrázovka a následně z něj auta míří na Barrandovský most. 

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Firma odváží 70 tun nelegálního odpadu z Brna zpět do Německa

Najatá firma začala z nelegální skládky v brněnských Horních Heršpicích odvážet část odpadu zpět do Německa. Půjde o 35 tun karbonového prachu, který je naložený ve velkoobjemových vacích. Ve čtvrtek odjely dva kamiony, bude se pokračovat v pátek, kdy by měly další dva kamiony odvézt zbylou část z uvedených 35 tun. Větší část uloženého odpadu, asi 282 tun, v Horních Heršpicích zatím zůstane, řekla mluvčí České inspekce životního prostředí (ČIŽP) Miriam Loužecká.
před 3 hhodinami

Na Orlickoústecku se srazil vlak s nákladním autem

V Hrušové na Orlickoústecku se ve čtvrtek ráno srazil osobní vlak s nákladním automobilem, zranění jsou čtyři lidé, z toho tři ve vlaku, řekla mluvčí hasičů z Pardubického kraje Lucie Pipiš. Zraněného řidiče z kamionu přepravil vrtulník do Fakultní nemocnice v Hradci Králové. Po 13:00 byl provoz obnoven bez omezení.
09:52Aktualizovánopřed 6 hhodinami

Na Svitavsku se otevřel nový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce

Na Svitavsku se otevřel téměř dvanáctikilometrový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce. Na ostatní dálniční části nenavazuje, protože jsou rozestavěné nebo se připravují. Stavba trvala od května 2023 a stála skoro tři miliardy korun. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Radka Mátla i tak pojme část tranzitní dopravy. Výhodou je, že řidiči na něm nemusí zatím mít dálniční známku.
před 7 hhodinami

Provoz na D1 na Vysočině byl po hromadné nehodě plně obnoven

Provoz na dálnici D1 na Vysočině ve směru na Brno na stém kilometru zastavila ve čtvrtek před 8:30 asi na hodinu a půl hromadná dopravní nehoda devíti osobních aut, nákladního auta a dodávkového auta s přívěsem. Od desáté hodiny bylo místo průjezdné jedním pruhem, před půl dvanáctou už byl provoz plně obnoven. Mluvčí záchranné služby Kraje Vysočina Petr Janáček sdělil, že se lehce zranilo šest osob. Tři z nich byly podle policie převezeny do nemocnice.
09:18Aktualizovánopřed 8 hhodinami

Brněnský Drákula má rád nejen krev, ale i vtipy

Městské divadlo Brno uvedlo v české premiéře komedii Drákula. Původní dílo od amerických autorů přepracoval režisér Stanislav Slovák tak, aby odkazovalo na aktuální společenské dění.
před 10 hhodinami

Místo vězeňských cel byty. Žatec je chce nabídnout i vojákům

V Žatci začala přestavba někdejší věznice na bytový dům. Město v něm chce nabídnout nové bydlení lidem z potřebných profesí, tedy učitelům, zdravotníkům i vojákům. Právě v Žatci sídlí elitní 4. brigáda rychlého nasazení. V armádě bylo na začátku letošního roku zhruba 24 tisíc profesionálních vojáků. Podle připravované nové koncepce by se do pěti let měl jejich počet zvýšit na více než 37 tisíc. Přilákat by je měly i benefity, jako je náborový příspěvek, dostupná zdravotní péče nebo dětské tábory.
před 12 hhodinami

Obce tlačí vyšší daní vlastníky k péči o chátrající nemovitosti

Některé obce se snaží působit na majitele objektů, které zatěžují společný prostor, zvýšením daně z nemovitostí. Cílem bylo přimět je k lepší péči o zanedbané budovy. S rozdílnými výsledky to zkusili v Kroměříži, ve Znojmě či v Žatci.
před 13 hhodinami

Trať mezi Berounem a Karlštejnem se dočkala modernizace

Na trati mezi Berounem a Karlštejnem skončila modernizace části koridoru z Prahy do Plzně. Práce na zhruba desetikilometrovém úseku trvaly přibližně dva roky a stály bezmála tři miliardy korun. Jezdilo se zde jen po jedné koleji a omezenou rychlostí. Stavbaři kompletně vyměnili železniční spodek i svršek, zmodernizovali nedaleký přejezd i nástupiště na zastávce Srbsko. Nároky se přitom ukázaly vyšší, než se zdálo podle projektu. Většina hlučných prací přitom probíhala v noci, což představovalo zátěž pro místní obyvatele. Navzdory komplikacím se rekonstrukci podařilo dokončit o osm měsíců dřív. Až zde bude v příštím roce uveden do provozu zabezpečovací systém ETCS, dočkají se cestující ve zmodernizovaném úseku rychlosti až kolem 140 kilometrů za hodinu.
před 23 hhodinami
Načítání...