Praha krotí reklamní cirkus. Vytvořila pravidla, jak mají vypadat poutače a nápisy v obchodech

Pražský magistrát vytvořil pravidla označování provozoven v památkové rezervaci, cílem je snaha snížit takzvaný vizuální smog. Pravidla budou závazná pro všechny domy, které vlastní hlavní město. Vedení Prahy o tom chce také jednat se soukromými vlastníky a státními institucemi, uvedla radní Hana Třeštíková (Praha Sobě).

Pravidla určují například to, že polep na výloze obchodu nemá být větší než 20 procent prosklené plochy nebo že nesmí být používány reflexní barvy, sériové nápisy nebo rotující a blikající poutače.

Na štíty pak nebude možné dávat vyobrazení prodávaného produktu, například plastové trdelníky. Poutače budou muset být zhotoveny z tradičních materiálů jako kov, dřevo či sklo. Výjimku z pravidel budou mít lékárny nebo pošta.

„Pravidla redukují vizuální smog a jsou závazná pro objekty v majetku města a městských firem. Rozhodli jsme se, že nejdřív musíme začít u sebe,“ řekla Třeštíková.

Magistrát chce o podobě poutačů jednat také s městskými částmi nebo státními institucemi. „Chceme jít příkladem pro další vlastníky, kteří pronajímají prostory pro podnikání,“ řekla Třeštíková. Řídit se pravidly podle radní již slíbila radnice Prahy 1.

Pravidla začne hlavní město dávat do nájemních smluv s provozovateli obchodů. S těmi, s kterými již má smlouvy podepsány, budou zástupci města jednat.