Oprava Smíchovského nádraží se odkládá. Praha tam chce mít moderní dopravní terminál

Události v regionech: Odklad opravy Smíchovského nádraží (zdroj: ČT24)

Smíchovské nádraží se letos opravovat nezačne. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) plánovanou rekonstrukci odložila. Ministerstvo dopravy totiž chce, aby se práce spojily se stavbou nového dopravního terminálu, který chystá hlavní město Praha.

Oprava výpravní budovy na Smíchovském nádraží měla stát 400 milionů. Podle Správy železniční dopravní cesty mělo jít o nejnákladnější modernizaci letošního roku. Ministerstvo dopravy sice projekt schválilo, ale pouze za určitých předpokladů.

„V rámci schvalovacího procesu ministerstva dopravy byla stanovená podmínka, abychom naši stavbu důsledně koordinovali s investicí hlavního města Prahy - a tou je víceúčelový dopravní terminál,“ uvedla mluvčí SŽDC Nela Friebová.

„Musí být dodržena důsledná koordinace případného odstranění přístavby zastřešení metra postaveného v osmdesátých letech, a současně musí být dořešena otázka jižní části budovy,“ popsala stanovenou podmínku mluvčí ministerstva dopravy Lenka Rezková. 

Nový termín začátku oprav by měl být jasný na podzim

Začátek prací tak SŽDC odložilo. Opravu, která se měla zahájit letos v létě, připravovalo několik let. Praha chce na místě postavit moderní dopravní terminál. 

„Město teď připravuje výběrové řízení na zpracovatele projektové dokumentace a už v této fázi pořizujeme studie, které koordinují záměr budoucího terminálu právě se SŽDC. Například statické posudky tak, aby se dala ta stavba umístit do té připravované přestavby nástupišť železnice,“ uvedl Marek Zděradička, ředitel Sekce infastruktury IPR.

Nový termín začátku oprav by měl být jasný na podzim. 

Smíchovské nádraží ale není jediným v Praze, které by mělo v budoucnu projít výraznou proměnou. Správce počítá například s novým zastřešením budovy Masarykova nádraží, a to v rámci modernizace trati do Kladna. Práce by měly začít v roce 2022. 

V květnu pak odstartovala oprava historické Fantovy budovy na pražském hlavním nádraží. Hotovo přitom původně mělo být už v roce 2013. Firma, která měla nádraží v pronájmu, ale opravy nestihla. Správce s ní proto vypověděl smlouvu a najal novou společnost.