Asistenti přepravy fungují na linkách DPO téměř dva roky. Jejich úkolem je nejen pomáhat cestujícím, ale také vykazovat například lidi bez platné jízdenky. V prostředcích MHD mají působit preventivně a jejich fungování se dopravnímu podniku osvědčilo.
Při zavedení služby jezdila asistentů necelá desítka, aktuálně jich dopravní podnik zaměstnává téměř šedesát. Přestože zpočátku jejich působení vyvolávalo u některých cestujících kritiku a vedení města tehdy čelilo i nařčení, že jde o rasismus a diskriminaci, řada cestujících práci asistentů hodnotí pozitivně.
Ředitel: Cestující si asistenty v noci přáli
Z šetření dopravního podniku vyplývá, že zatímco v roce 2017 se s asistenty setkalo a jejich službu vnímalo jako potřebnou 35,5 procenta oslovených, loni to bylo už šedesát procent. Celkově službu jako potřebnou loni hodnotilo už téměř osmdesát procent cestujících, přestože někteří se s jejich prací ještě nesetkali.
Počet cestujících roste
Dopravní podnik podle něj stále pokračuje v rozšiřování počtu kamer ve vozidlech i na zastávkách. V současnosti má ve svých téměř 250 vozidlech více než 1800 kamer, do roku 2020 přibude dalších 1749 kamer do 311 vozidel. Kamery jsou tak v současnosti umístěny zhruba ve čtyřiceti procentech vozidel a rozmístěny jsou také na čtyřiceti pěti zastávkách.
Dopravní podnik Ostrava loni přepravil téměř 98 milionů cestujících, což je nejvíce za posledních sedm let. Ve srovnání s rokem 2017 je to nárůst zhruba o sedm procent.