Úřad městské části Brno-střed se pravidly bude řídit i u budov, které má v péči, a na které se manuál typově vztahuje. Sjednocovat reklamní cedule a vývěsky už začala. Jednotné vývěsní štíty byly například součástí rekonstrukce domu na Moravském náměstí. „Repasovali jsme tam krásné markýzy u výkladců, dávali jsme si záležet opravdu na všem,“ popsala mluvčí městské části Kateřina Dobešová.
Výkladní skříně vinotéky a sousedního obchodu se zeleninou vypadají podobně a korespondují se vzhledem celého domu. „Vůbec mi to nevadí, naopak,“ řekl majitel obchodu Vardan Chačatryan při stahování nové markýzy.
Podobně se chystá radnice opravit a sjednotit i sousední dům a dům v Nádražní ulici. „Ten dům de facto kvůli těm reklamám přestal existovat. Je to roztříštěná plocha plná nějakých cedulí a plastových polepů,“ popsala autorka manuálu Veronika Nováková.

Veronika Rút Nováková
Designérka Veronika Rút Nováková tématu vizuálního smogu v Brně věnovala svou diplomovou práci. Svou studii a návrhy řešení pak prezentovala zástupcům městské části. Kromě toho založila facebookovou stránku Brno bez vizuálního smogu.
Ideální by podle ní bylo, kdyby se vizuálního smogu zbavilo celé centrum města. U soukromých domů záleží na majiteli. „Městská část nemůže toto vydat jako nařízení, ale manuál má doporučující charakter,“ řekla Kateřina Dobešová. Radnice doufá, že se nové, výrazné vývěsní štíty na domech už objevovat nebudou. „Část nedostane povolení památkářů a částečně úřad spoléhá na zodpovědnost a cit majitelů domů a obchodů, že se manuálem budou řídit dobrovolně,“ dodala mluvčí Úřadu Městské části Brno-střed.