Brno čekají v příštím roce další dopravní uzavírky, rekonstrukce vozovny a rezidentní parkování

Rok 2018 bude v Brně ve znamení velkého počtu dalších dopravních uzavírek. Začne platit také roky odkládaný projekt rezidentního parkování a rozhodnout by se mělo o poloze hlavního vlakového nádraží. Brněnský dopravní podnik chystá proměnu pisárecké tramvajové vozovny za 390 milionů korun.

Vozovna v Brně-Pisárkách před rekonstrukcí
Zdroj: ČTK Autor: Václav Šálek

Letní Brno beznadějně ucpané bagry a frézami silničářů, podobný scénář se bude ve městě odvíjet i příští rok. Projekt Tramvaj v Plotní nebo rozšíření věčně ucpané Žabovřeské ulice potrápí řidiče nejvíc. Město přiznává, že některé stavby se i přes snahy o koordinaci časově opět potkají a způsobí problémy. „Ve městě Brně jsou nutné velké investice do dopravní infrastruktury. Například řidiči dlouho volají po dokončení velkého městského okruhu, nicméně příprava tohoto projektu, s ní souvisí taky malé, návazné stavby,“ řekl mluvčí Magistrátu města Brna Filip Poňuchálek.

Řidiče čeká dražší parkování v centru

Pokud už řidiči příští rok městem projedou, čeká je další problém, parkování. Zaparkovat v centru Brna bude už na začátku ledna podstatně dražší. Hodinové stání na ulici bude stát 60 místo dosavadních 30 korun. Nové ceny ale neznamenají nové automaty, řidiči si budou muset nosit velkou zásobu mincí.

Ceník parkování v centru Brna platný od ledna 2018. V neděli a státem uznané svátky se neplatí
Zdroj: ČT24

V létě podle radních odstartuje také čerstvě schválené rezidentní parkování. Upřednostní místní obyvatele a firmy. Zbytek bude platit hodinové sazby. Nejdřív v centru a v několika navazujících ulicích. Pak postupně i v dalších brněnských lokalitách.

Rezidentní parkování se od léta zavede nejprve v centru Brna
Zdroj: ČT24

Konečně bude jasno, kde bude nádraží

Po desetiletích dohadů, odkladů, referend a kampaní by mělo být v příštím roce konečně jasno, kam se přestěhuje hlavní vlakové nádraží. Brněnští i jihomoravští zastupitelé a potom i správa železnic vyberou ze dvou variant, buď pod Petrovem, anebo u řeky.

Právě vzdálenější varianta, tedy poloha u řeky, začíná podle zjištění České televize vyhrávat. U politiků i městského architekta. Ani zastánci varianty pod Petrovem ale nepolevují a spory o polohu nádraží mohou ohrozit i brněnskou koalici.

Nejstarší brněnská vozovna bude mít novou halu

Brněnský dopravní podnik chystá příští rok proměnu pisárecké tramvajové vozovny za 390 milionů korun. Práce mají být hotové v roce 2020. „Nejstarší brněnská vozovna bude mít novou halu pro denní očistu a ošetření tramvají, zastřeší se část kolejí a postaví se myčka,“ řekla mluvčí Dopravního podniku města Brna Barbora Lukšová. Cílem je zjednodušit každodenní manipulaci s vozidly a vylepšit zázemí pro dělníky.

Hala bude vybavená moderními technologiemi pro denní údržbu, které zároveň umožní péči o tramvaje zrychlit po večerním příjezdu do vozovny. Dělníci zde také budou mít nové technologické zázemí pro kontrolu elektrické výzbroje na střeše a pro diagnostiku kol a soukolí.

Zastupitelé kraje rozhodnou o lázních v Pasohlávkách

Změny čekají i zbytek jižní Moravy. Například byvatelé Pasohlávek by se měli konečně dozvědět, jestli jim tady, na dohled od jejich domů, Čínský investor postaví obrovský lázeňský komplex. „Samozřejmě pokud by to nevyšlo, hledali bychom dalšího investora, v současné době nehledáme, protože máme studii, která je zpracovaná, která se vyhodnocuje,“ řekl hejtman Jihomoravského kraje Bohumil Šimek ( nestr. za ANO)

V sázce je víc než miliarda. Zastupitelé rozhodnou už 15. ledna. I kdyby ale projekt schválili, stavět se nezačne dřív než za dva roky.