Měšín na Jihlavsku je už měsíc bez pravidelné autobusové dopravy. Obec od ní odřízla modernizace dálnice D1 mezi 112. a 119. kilometrem. Kvůli zbouranému mostu dopravci odklonili všechny spoje na objízdné trasy a do vesnice vůbec nezajíždějí.
Kvůli modernizaci dálnice D1 zůstal Měšín na Jihlavsku bez linkových autobusů
Měšín je první a také jedinou obcí u dálnice D1, která kvůli modernizaci dočasně přišla o veřejnou dopravu. Ta sem přestala zajíždět ve chvíli, kdy se do mostu za obcí zakously kleště bouracích strojů. Most na 116. kilometru D1 sloužil řidičům, kteří cestovali přes Měšín, Ždírec a Polnou zhruba čtyřicet let. Na jeho místě vyroste nový. Jeho stavba potrvá zhruba do listopadu.
ŘSD platí obci mikrobus
V obci u dálnice žije přes dvě stovky lidí. Ředitelství silnic a dálnic muselo sjednat speciální autodopravu, která je vozí na nejbližší zastávku do tři kilometry vzdáleného Ždírce. Náklady jsou součástí modernizace celého úseku. „Náklady se pohybují v řádu jednotek milionů,“ vypočítal mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Mikrobus se v obci otočí za den dvanáctkrát. Nezajíždí ke všem spojům a lidé musejí své cesty víc plánovat. Třeba i kvůli nákupům. Obchod v obci zavřel už před dvěma lety. „ Pojízdná prodejna sem kvůli chybějícímu mostu už také nezajíždí,“ říká starosta obce Aleš Lancman (SNK pro Měšín).
Někteří obyvatelé si ale novou situaci paradoxně pochvalují. Školní autobus z Jihlavy teď sice do Měšína nejezdí, mikrobus je ale zaveze o půl osmé ráno přímo ke škole do Dobronína.
Když chtějí obyvatelé Měšína cestovat autem do Jihlavy, musejí jet po čtrnáctikilometrové objížďce přes Ždírec. Nákladní auta mají cestu ještě delší přes Polnou, Dobronín a Štoky.