Praha zavádí osm nových autobusových linek, další změní trasy

Praha společně s organizací Ropid zavede osm nových autobusových linek, další změní trasy. Změny začnou platit od 15. října. Ze 115 městských linek změní trasu zhruba dvě desítky a pět linek bude zrušeno.

Podle ředitele Ropidu Petra Tomčíka došlo ke změnám mimo jiné kvůli rostoucí výstavbě nebo přeplněnosti autobusů. 

Náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD) uvedl, že město k datu zavedení změn nasadí do ulic 150 informátorů. „Je to vysoké číslo, ale při změnách tramvajových linek se nám to osvědčilo. Rovněž jsme připravili stránku www.autobusy2016.cz, kde lidé najdou všechny informace,“ dodal Dolínek.

Jedna z nových linek má číslo 117. Pojede od polikliniky na Budějovické do Čechovy čtvrti v Modřanech. Z Budějovické pojede rovněž nová linka 203 do zastávky Milíčov na Jižním Městě. Další novou linkou bude autobus číslo 134, který pojede ze zastávky Podolská vodárna na Zelený pruh.

Nové autobusové schéma pro jihovýchod Prahy
Zdroj: ROPID

Kobylisy se sídlištěm Čimice spojí linka 145 a Strašnickou s Kolejemi Jižní Město linka 154. Na Opatově na Jižním Městě bude končit také nová linka 182, která tuto lokalitu spojí se zastávkou Poliklinika Prosek. Z Černého mostu přes Xaverov pojede do Běchovic autobus číslo 222.

V rámci příměstské autobusové dopravy pak vyjede z Přezletic, Kocandy na Praze-západ nová linka číslo 396.

Nové autobusové schéma pro severovýchod Prahy
Zdroj: ROPID

Změny tras jednotlivých linek se kvůli přetíženosti spojů týkají například oblasti Letňan, Záběhlic a Skalky nebo Sídliště Petrovice a Hájů. Obnovení spojů zrušených v roce 2012 si vyžádaly radnice Prahy 11 nebo 15. Obnoveny budou rovněž některé spoje v okolí Budějovické či Chodova.

Změny čekají linky 101, 196 nebo 193

Upravenou trasu bude mít kupříkladu linka 101, která od Tolstého pojede přes Skalku, vybrané spoje pojedou do zastávky Zentiva. Změna trasy čeká také autobus 196, jenž pojede ze zastávky Michelská do zastávky Kloboučnická. V oblasti Zahradního Města ji nahradí linka 138 a 154. Linka 193 bude ve směru od Nádraží Vršovice končit už v zastávce Šeberák.

Ropid bude následujících šest měsíců sbírat podněty a poté změny vyhodnotí. Do konce října pak předloží návrhy městských částí na zavedení nových linek, které požadují.

„Kdybychom již nyní všem vyhověli, navýšila by se cena za provoz autobusů o 270 milionů korun ročně,“ poznamenal Dolínek. Provoz autobusů vyjde Prahu ročně na přibližně tři miliardy korun.

Praha letos nachystala rovněž změnu tramvajové dopravy, která začala platit na konci srpna. Změněnou trasu mělo devět tramvajových linek, přibyly tři nové a beze změny zůstalo 12 linek.