Ještě před maturitou sepsali učebnici pro své mladší spolužáky

Učebnici matematiky pro první ročník gymnázia napsali sami studenti – Marek Fanderlik a Marek Liška. Chtějí žáky středních škol zbavit strachu z počtů. Pracovní verzi testují současní vysokoškoláci ve své bývalé škole na Tylově gymnáziu v Hradci Králové. Knihu chtějí vydat ještě letos.

Učebnice matematiky napsaná studenty (zdroj: ČT24)

Dvojice devatenáctiletých spolužáků si předsevzala náročný úkol. Zbavit studenty hrůzy z matematiky. Oficiální učebnice se jim nelíbily, proto se rozhodli napsat jinou. Nazvali ji Matematika nejen pro gymnázia. „Chceme, aby student věděl přesně, jak se k výsledku dostat. Nejjednodušší řešení je, když tam bude i nějaký text a přesně vysvětlené, co se děje v té rovnici,“ říká jeden ze spoluautorů učebnice Marek Fanderlik.

Oba absolventi gymnázia začali psát učebnici ještě před maturitou. Teď ji testují přímo ve výuce. Mezi studenty má, zdá se, úspěch. „Rád po ní sáhnu, když nerozumím nějaké látce. Je jiná než ty oficiální. Víc jí rozumím,“ shodují se žáci prvního ročníku Gymnázia J. K. Tyla. „Když to vysvětlí žák žákovi,je to lepší, než když to vysvětlí učitel studentovi.“

Pomůcka má sloužit především pro samostudium. „Hlavním záměrem je, aby ji studenti využili při přípravě na test doma, nikoliv v hodině,“ dodává Marek Liška. O využití učebnice jako doplňku výuky rozhodla odvaha učitele. „Z mého pohledu by pro mě byl nejlepší cíl takový, aby studenti z matematiky přestali mít strach. A tohle ta učebnice nabízí,“ vysvětluje učitel matematiky na Tylově gymnáziu, proč se rozhodl do výuky netradiční pomůcku zařadit.