Pardubický kraj zahájil 5. prosince minulého roku rozsáhlou kampaň, která by měla přilákat více turistů do tohoto opomíjeného regionu. Povedlo se? Vedení kraje tvrdí, že ano. I přes to, že region je stále nejméně navštěvovaným krajem Čech. Jaká tedy byla reklamní kampaň, která stála dva miliony korun?
Radní Pardubického kraje Miloslav Macela prohlašuje: „S kampaní jsme spokojeni. Měla by odkázat především na databanku informací, což je právě nový turistický server.” Kampaň zajišťovala soukromá agentura, která tvrdí, že nový plakát zájem o východní Čechy zvýšil. Autor kampaně Jan Rudzinskyj vysvětluje: „Nám šlo o tu aktivnější část cílové skupiny a podle toho jsme volili i vizuál.”
Odborníci na marketing ale nesouhlasí. Tvrdí, že kampaň, kterou reprezentuje plakát a na něm dvě dívky v kabrioletu, kraji nepomohou. Navíc pouhé zvýšení návštěvnosti turistických webových stránek je za dva miliony korun opravdu málo. Jitka Vysekalová, místopředsedkyně České marketingové společnosti, nabízí jiné řešení: „Zvolit si něco, co je opravdu typické pro ten kraj. Tohle jsou opravdu mladé dívky v nějakých tričkách. A kabriolet? Co je na tom typického pro onen kraj?”
A to není vše. Kraj a České dráhy uspořádaly soutěž pro turisty. Dosud však na ni reagovalo jenom několik jedinců. Její podmínky jsou složité, a co hůř, je dlouhodobá. To prý většinu lidí odrazuje. Jak potvrzuje Jitka Vysekalová, lidé rádi soutěží, ale musí to být tak, aby je to bavilo a těšilo. Nesmí je to obtěžovat.
Příští rok chce úřad na propagaci vynaložit 30 milionů korun. Východočeši věří, že se to konečně projeví i na počtu turistů v regionu.