Reklamní kampaň stála Pardubický kraj dva miliony

Pardubice - Pardubicko patří mezi nejméně navštěvované regiony v Čechách. Zájem o tento kraj měla zvýšit kampaň za dva miliony korun s názvem „I love východní Čechy“. Ta již skončila, ale výsledek se však zatím nedostavil. Turistů je v regionu stále málo a přibývají pomalu. Kde je chyba a co je třeba pro zvýšení zájmu ještě udělat?

Pardubický kraj zahájil 5. prosince minulého roku rozsáhlou kampaň, která by měla přilákat více turistů do tohoto opomíjeného regionu. Povedlo se? Vedení kraje tvrdí, že ano. I přes to, že region je stále nejméně navštěvovaným krajem Čech. Jaká tedy byla reklamní kampaň, která stála dva miliony korun?

Radní Pardubického kraje Miloslav Macela prohlašuje: „S kampaní jsme spokojeni. Měla by odkázat především na databanku informací, což je právě nový turistický server.” Kampaň zajišťovala soukromá agentura, která tvrdí, že nový plakát zájem o východní Čechy zvýšil. Autor kampaně Jan Rudzinskyj vysvětluje: „Nám šlo o tu aktivnější část cílové skupiny a podle toho jsme volili i vizuál.”

Odborníci na marketing ale nesouhlasí. Tvrdí, že kampaň, kterou reprezentuje plakát a na něm dvě dívky v kabrioletu, kraji nepomohou. Navíc pouhé zvýšení návštěvnosti turistických webových stránek je za dva miliony korun opravdu málo. Jitka Vysekalová, místopředsedkyně České marketingové společnosti, nabízí jiné řešení: „Zvolit si něco, co je opravdu typické pro ten kraj. Tohle jsou opravdu mladé dívky v nějakých tričkách. A kabriolet? Co je na tom typického pro onen kraj?”

A to není vše. Kraj a České dráhy uspořádaly soutěž pro turisty. Dosud však na ni reagovalo jenom několik jedinců. Její podmínky jsou složité, a co hůř, je dlouhodobá. To prý většinu lidí odrazuje. Jak potvrzuje Jitka Vysekalová, lidé rádi soutěží, ale musí to být tak, aby je to bavilo a těšilo. Nesmí je to obtěžovat.

Příští rok chce úřad na propagaci vynaložit 30 milionů korun. Východočeši věří, že se to konečně projeví i na počtu turistů v regionu.