Ředitelství silnic a dálnic zatím verdikt antimonopolního úřadu neobdrželo, informace je zatím k dispozici ve sbírce rozhodnutí ÚOHS. „Pokud to tak je, jsme rádi, že se potvrdilo, že jsme postupovali v souladu se zákonem,“ uvedla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková. V případě, že by bylo rozhodnutí opačné, stavební práce by musely být s největší pravděpodobností přerušeny. Byl by ohrožen plánovaný termín dokončení úseku vnějšího okruhu v roce 2010.
Část obchvatu mezi Lahovicemi a Slivencem bude dlouhá asi šest kilometrů. Úsek staví sdružení firem Hochtief CZ, Strabag a Max Bögl a Josef Krýsl, které ve výběrovém řízení zvítězilo s cenou 8,9 miliardy korun. Stavbu bude tvořit 1,6 kilometru dlouhý tunel, dvoukilometrová estakáda přes údolí Berounky a zhruba 460 metrů dlouhý most přes lochkovské údolí.
Úsek bude součástí celé jižní části vnějšího okruhu kolem Prahy, která propojí plzeňskou a brněnskou dálnici. Ve výstavbě už je také druhý díl obchvatu mezi Lahovicemi a Vestcem. Bude dlouhý 8,5 kilometru a bude stát 5,9 miliardy korun. Třetí úsek povede na dálnici D1.
Výstavbu silnic v Česku často kritizují experti i nevládní organizace. Podle nich je cena za kilometr podstatně vyšší než v okolních zemích, třeba ve srovnání s Německem asi čtyřnásobná. Podle nedávné studie ČVUT se základní cena za jeden kilometr pohybuje od 180 milionů do 340 milionů korun.