Hradec Králové rozšíří zóny placeného parkování

Hradec Králové - Hradečtí radní chtějí rozšířit systém placeného parkování. Jeho současná podoba se osvědčila, a tak ho teď město postupně zavádí i v dalších zónách. Měly by přibýt asi dvě tisícovky parkovacích míst. Stovky domácností si budou muset nově koupit parkovací karty. Problém je ale v tom, že se na všechny zřejmě nedostane. Připouští to dokonce i provozovatel systému, soukromá firma Atol.

Na jeden byt by měla připadnout jedna parkovací karta. Lidé, kteří mají víc aut, musejí počkat, jestli zbude volné místo. A že to bude problém, je jasné už teď. „V některých oblastech je víc osob než míst na parkování, druhé auto tak budete muset zaparkovat mimo integrovaný systém parkování,“ hodnotí situaci vedoucí provozu firmy Atol Jiří Junek. „Dnes, když někde odstavíte auto, tak ho ráno nemusíte najít,“ bojí se obyvatelka Hradce Lenka Španielová. „Vždycky tady bylo parkování zadarmo, teď dostane firma Atol volné ruce a bude vybírat nesmyslné poplatky,“ nešetří kritikou její kolegyně Monika Fidrová.   

Například obyvatelé Labské kotliny za roční parkovací kartu zaplatí 1 000 korun. Za to mají v pracovní dny rezervované jedno místo. Ovšem pouze od osmi do osmnácti hodin. „Ten systém měl být nastaven opačně, protože přes den tady bývá volno a navečer je zase nabito,“ domnívá se Jaroslav Charvát.  

Obyvatelé zatím vůbec netuší, kam pošlou parkovat návštěvy. „Buď bude volné místo, nebo jim zapůjčíte kartu. Se svým autem samozřejmě musíte mimo parkovací zónu,“ radí Jiří Junek. Lidé z míst, kde parkování zůstává zdarma, mají naopak strach, že se auta z placených zón přesunou před jejich domy. „Zdali k tomu skutečně dojde, ukáže až ten systém, jak bude nastartovaný,“ říká mluvčí hradeckého magistrátu Václav Svoboda. 

Firma Atol, která má parkovací plochy od města pronajaté na třicet let, chce placenou zónu rozšířit k 1. září.