Ředitelka ÚZSVM Ústí nad Labem Helena Brožovská informovala, že komunikace, která procházela hraničním přechodem, je na silnici I. třídy - proto z usnesení vlády dochází k demolici. Prostor bývalého hraničního přechodu ale čekají další stavební práce - rozšíření silnice. Bohužel se to týká jen úseku k hranicím s Polskem. Nákladní auta tedy z Hrádku do Polska a Německa stále neprojedou.
Starosta Hrádku nad Nisou Martin Půta prozradil, že komunikace se upraví jen tak, aby odpovídala rozměrům silnice první třídy. Místní firmy tak budou i nadále platit miliony korun ročně za dopravu navíc. „Vzhledem k tomu, že sídlíme jeden kilometr od hranic, je nepříjemné jezdit někam do vnitrozemí a vracet se zpět,“ nechal se slyšet ředitel firmy Trelleborg CZ Petr Martínek.
Jedna celnice na bývalém hraničním přechodu ale přeci jen zůstala. Jde o historickou budovu, která sloužila pohraničníkům už za dob Rakousko-Uherska. Stát ji do konce roku převede bezplatně na město. Martin Půta dodal, že by tu mělo stát turistické informační centrum, neměla by chybět nabídka krajových specialit - jak z Česka, tak z Polska a Německa.
Podobně jako v Hrádku nad Nisou plánují využít bývalou celnici například v Habarticích, naopak v Harrachově plánují vznik mezinárodního zdravotnického centra.