K výsledné částce došel dopravní podnik tak, že vyčíslil dluhy z let 2003 - 2006 a ušlé zisky až do roku 2011. „Tato částka je složená jednak z úhrady prokazatelné ztráty, a jednak je to částka, která souvisí s poškozením investice, vysvětluje mediální zástupce dopravního podniku Martin Grmela. Kraj prý ale nevidí důvod, proč by v souvislosti s touto kauzou měl někomu platit.
Do sporu se vložila i opozice, která obě strany vyzývá ke kompromisu. Panují totiž obavy, že by případná prohra zruinovala krajský rozpočet. Jednání ale zatím neprobíhají: „Zatvrzelý postoj hejtmana Šulce je takového stupně, že teď není nějaký reálný postoj k dosažení dohody,„ myslí si Grmela.“ Mluvčí kraje Veronika Kindlová ale tvrdí, že kraj během celé tzv. autobusové krize postupoval v souladu s platnými zákony. Spor tak pravděpodobně znovu skončí u soudu. A dopravní podnik v krajním případě nevylučuje ani mezinárodní arbitráž vůči České republice.
Spor vyvrcholil v roce 2006 stávkou
Dopravní podnik Ústeckého kraje měl licence na provozování základní dopravní obslužnosti na zhruba 80 procentech linek v regionu, a to až do roku 2011. Kraji se ale nelíbila částka 315 milionů korun, kterou po něm firma chtěla za tzv. prokazatelnou ztrátu. Proto společnosti počátkem roku 2006 vypověděl smlouvu a začal hledat dopravce nové. Spory vyvrcholily v srpnu před dvěma lety, kdy dopravce na čtyři dny zastavil autobusovou dopravu na více než 2600 spojích. Autobusovou dopravu nyní zajišťuje v regionu 12 různých firem, se kterými kraj uzavřel smlouvy.