Mýtné brány už jsou skoro všude, silnice jsou ale v hrozném stavu, zlobí se řidiči kamionů, kteří přes Karlovarský kraj projíždějí do Německa. Většinu cesty musejí projet po staré silnici. „To by měli platit oni nám, a ne my jim za mýto. Auto si ničím, všechno,“ zlobí se jeden z řidičů kamionu.
Už příští měsíc měly začít práce na novém úseku rychlostní silnice u Jenišova. „Výběrové řízení nemůže být zahájeno, protože na něj nejsou zajištěny finance. To znamená, že dochází k odkladu zahájení minimálně o půl roku,“ vysvětluje zpoždění poslanec Miloš Patera zvolený v Karlovarském kraji za ODS.
Celkový rozpočet stavby Jenišov - Nové sedlo je přitom cca 1,3 miliardy, uvádí Tomáš Kaas, který vede Ředitelství silnic a dálnic Karlovy Vary. Státní fond dopravní infrastruktury teď shání peníze na pokračování stavby a připravuje plány. Podle ředitele fondu Pavla Švagra bude záležet na možnostech nejen státu, ale i Evropské unie: „Souboj o finanční prostředky pro dopravní infrastrukturu není jednoduchý a nebude jednoduchý především pro příští období, kdy končí zdroje z privatizace.“
Poslanec Miloš Patera chce stavbu rychlostní silnice z Prahy do Chebu urychlit a svolal proto mimořádnou schůzku. O situaci budou jednat zástupci kraje, ministerstvo dopravy a poslanci 13. března.