Na jednu stranu oživení a hospodářský rozvoj, na druhou stranu dopravní komplikace. Tak vidí nový úsek dálnice D8 radnice v Ústí nad Labem. Jeho zprovozněním zhoustla ve městě kamionová doprava. I když se očekávaný kolaps zatím nekonal, radnice i policie varují: Bude mnohem hůř.
To, že byly silnice skoro prázdné, může podle mluvčí Policie ČR Ústí nad Labem Veroniky Beranové právě souviset s vánočními svátky, kdy řidiči byli doma.
Primátor Ústí nad Labem Jan Kubata se nejen obává, že ve městě vzniknou kolony a zácpy, ale hlavně toho, že může také dojít k přímému ohrožení lidských životů.
Radnice proto chce, aby stát zajistil kompletní rekonstrukci ulice Malá Hradební a křižovatky Na Předmostí, které jsou vstupní branou do centra města. Prosazuje i úpravy na hlavním silničním tahu z Lovosic do Děčína. Jenže všechny úpravy budou stát skoro miliardu korun. Jan Kubata říká, že město je připraveno se na úpravě silnic také finančně podílet, ale jen tou částkou, kterou si město může dovolit.
„Pokud to bude v souladu se zákonem o státním fondu dopravní infrastruktury, tak jsme samozřejmě ochotni se podílet na financování těch aktivit,” říká náměstek ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury Jiří Novák. Pokud stát úpravy nezajistí, zváží radnice nátlakové akce – blokaci dopravy. „Ale já si myslím, že to je to poslední, k čemu bychom sáhli,” dodává primátor Ústí nad Labem Jan Kubata.
Centru Ústí nad Labem se podle radnice uleví až po dokončení dálnice D8 přes České středohoří. Ale kdy to přesně bude, není zatím jasné. Pokud se ekologičtí aktivisté nebudou neustále odvolávat, je podle Ředitelství silnic a dálnic reálný rok 2010.